Kingdom Come: Deliverance ide ku dnu?

Kingdom Come: Deliverance ide ku dnu 03

Napriek všetkému hype a nadšeniu, ktoré sprevádzalo hru roky pred uvedením a týždne po uvedení, titul údajne opúšťajú kvantá hráčov. Kingdom Come: Deliverance ide ku dnu a zrejme v niečom zásadnom zlyháva. Čo by to mohlo byť?

Roky sme čakali na českú hru, ktorá mala šancu prekonať legendárnu Mafiu. Kingdom Come: Deliverance dostávala skvelé hodnotenia a zle neobstála ani v našej recenzii.

Na Steame patril titul k najúspešnejším a všetko vyzeralo, že má skvelo našliapnuté na titul ďalšej českej legendy. Podľa služby GitHyp, ktorá sa zameriava na herné štatistiky zo Steamu však hra stratila od svojho vydania až 95% aktívnych hráčov.

Kingdom Come: Deliverance ide ku dnu 02

Prečo Kingdom Come: Deliverance ide ku dnu?

V prvom rade upozorníme, že teraz budeme špekulovať čisto za TechGuru.sk. Oficiálne dôvody zatiaľ nepoznáme.

Možno ste si už všimli, že sa o hre prudko prestalo hovoriť. Príčiny môžeme hľadať v najväčšej výhode hry – v realistických procesoch. Je možné, že príliš verné znázornenie Jindrovho života zabíja pre niektorých hráčov zábavnosť. Keď vám hlavná postava neustále „píli uši“ tým, že je hladná a musíte sa starať o to, aby bola oddýchnutá… Keď pri predaji predmetov musíte brať ohľad na to, či a kde boli ukradnuté a či nie sú od krvi, nie je to veľmi zábavné.

K tomu sa pridáva realistický boj, ktorý je prosto pre bežného hráča príliš zložitý a zdĺhavý. Fanúšika stredoveku to isto baví a je to inovatívne, no prax zrejme ukazuje, že to nie je správna cesta.

Kingdom Come: Deliverance ide ku dnu 01

Ďalší dôvod možno vidieť v početných bugoch, ktoré tvorcovia odstraňujú iba pomaly. Zrejme posledný klinec do rakvy je extrémna náročnosť na hardvér. Ak si chcete KCD užiť vo vysokom rozlíšení a na vysokých detailoch, potrebujete brutálne nadupané PC, ako sme ukázali v našom TESTE.

Kingdom Come: Deliverance ide ku dnu

V našich končinách sa k dôvodom pridáva aj neprítomnosť českého dabingu, ktorý by zážitky spravil neporovnateľne lepšími. Údaj o stratených 95% aktívnych hráčov sa však týka celého sveta … Plusy, ktoré hra má teda zrejme neprevážili mínusy, čo je veľká škoda. Podľa nás by KCD stálo za záchranu.

Aká je z toho cesta von? Uvidíme, či Warhorse Studios niečo vymyslia. Možno vydanie lokálneho dabingu by hre pomohlo v Česku a na Slovensku. Celkovo by však bolo zrejme potrebné zlepšiť optimalizáciu grafiky a upustiť od niektorých príliš realistických procesov, ktoré ťahajú zábavu smerom dolu. Ak sa to ukáže ako finančne nevýhodné, firma zrejme nechá veci tak, ako sú. Biznis je biznis a hra sa im totiž zaplatila už v priebehu prvých dvoch týždňov po vydaní.

O Autorovi

Peter Vnuk
Peter Vnuk
Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.

Pridaj komentár