Assistant môže za vás telefonovať vďaka Google Duplex

Assistant môže za vás telefonovať vďaka Google Duplex

Technológia Google Duplex je vo fáze vývoja už roky. Na včerajšom podujatí Google I/O sme sa dočkali prezentácie schopností Google Assistanta s nasadením Duplexu, ktorá vyvolala v sále nadšenie.

Assistant a Duplex – zaujímavá kombinácia

CEO Sundar Pichai prezentoval video, na ktorom Google Assistant vybavuje pre svoju majiteľku stretnutie u kaderníčky. Hlas je prirodzený a zdá sa, že umelá inteligencia rozumie jemným nuansám ľudskej komunikácie. Google Duplex je totiž technológia zameraná práve na porozumenie prirodzenej reči, hĺbkové strojové učenie sa a prevod textu na reč.

Pochopiteľne, že pri telefonickom hovore môže nastať aj situácia, kedy sa konverzácia neodohráva tak, ako sa predpokladalo. Súčasťou prezentácie bolo aj ďalšie demo, v ktorom sa Google Assistant snaží rezervovať stôl v reštaurácii, no na druhej strane sa stretol s lámanou angličtinou. Pozrite si video.

Všimnite si, že stroj pridal do konverzácie aj ľudské “ehmmm”, čo zvyšuje realistickosť komunikácie. Podľa Sundara nešlo o zinscenovaný telefonát na účely tejto prezentácie, ale skutočné vzorky z testovania. Druhá strana teda nemusela mať ani poňatia, že nehovorí s človekom.

Zaujímavé je tiež, že takéto telefonáty je umelá inteligencia schopná uskutočňovať na pozadí, takže vám ušetrí čas a znižuje množstvo úloh, ktoré denne musíte riešiť. V lete sa Duplex dočká postupného nasadzovania do experimentálnej prevádzky v Google Assistantovi. Je zatiaľ stále vo fáze vývoja, no zjavne už dokáže ponúknuť výsledky, ktoré zaujmú.

“Túto technológiu stále vyvíjame a budeme usilovne pracovať na tom, aby fungovala správne. Chceme, aby fungovala aj v prípadoch, keď ste napríklad zaneprázdnený rodič, vaše dieťa je choré a potrebujete si na ráno dohodnúť schôdzku u lekára.”, vysvetlil Pichai.

Zatiaľ sa vývojári sústreďujú na vybavovanie schôdzok, no údajne by chceli vo firme prispôsobiť Duplex aj na otázky súvisiace s otváracími hodinami počas sviatkov. To je totiž často vyhľadávaná informácia a webové stránky obchodov a inštitúcií často neobsahujú tieto informácie. Ľudia si ich teda zisťujú telefonicky, a to je príležitosť pre umelú inteligenciu.

Assistant môže za vás telefonovať vďaka Google Duplex 01

Google Duplex vyvoláva otázky

Keďže technológia s takýmito schopnosťami, ako je schopnosť realistickej konverzácie, môže vyvolať aj obavy z prípadných škôd, ktoré by mohla spôsobiť chybami, spoločnosť ju bude používať transparentne. Údajne budete vždy vedieť, ak v danom okamihu Assistant používa Duplex. Okrem úspešných pokusov stále nastávajú aj situácie, v ktorých si stroj neporadí a potrebuje asistenciu ľudského operátora. Systém má totiž zabudovaný automonitoring, ako poistku pre prípad problémov. Dokáže sám zistiť, že si s danou úlohou neporadí a kontaktuje operátora, ktorý ju zaň môže dokončiť.

S asistenciou človeka sa táto umelá inteligencia aj učí. Duplex vykonáva zadané úlohy a človek, ktorý ho kontroluje ho zároveň hodnotí, takže funguje ako inštruktor. Týmto spôsobom sa systém učí až kým nedosiahne dostatočnú kvalitu v danom type úlohy. Potom môže hovory tohto druhu uskutočňovať celkom sám a ľudský dohľad je ukončený.

Čo zaujíma našinca asi najviac, je podpora slovenčiny, bez ktorej nám bude Google Duplex prakticky na nič. Zatiaľ vieme, že češtinu by sa mal Assistant naučiť do konca tohto roka. Snáď sa nezabudne ani na Slovákov a keď sa služba nasadí do úplnej prevádzky, dúfame, že už bude vedieť po slovensky. A tiež, že to nepotrvá roky …

Zdroj: theverge, youtube.com

O autorovi

Peter Vnuk
Peter Vnuk
Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.

Pridaj komentár