Canyon elektromobil – štvorkolesový bicykel aj do dažďa

Canyon elektromobil - štvorkolesový bicykel aj do dažďa

Kým sa po priemyselnej revolúcii urbánne plánovanie zameralo na automobily, súčasná situácia a alarmujúce čísla emisií volajú po zmene. Do popredia sa opäť dostáva relatívne starý vynález – bicykel. No vďaka modernému dizajnu a technologickému pokroku dostáva úplne nový význam. Takúto revolučnú novinku predstavil aj nemecký výrobca bicyklov Canyon.

Koncept mobility z budúcnosti. Aj tak sa dá nazvať novinka z dielne Canyon, známej firmy z Nemecka, ktorá sa preslávila výrobou cestných a horských bicyklov, v ostatnej dobe aj v elektro-forme. Spojením moderného, intuitívneho dizajnu, integrovaných funkcií a bezkonkurenčného výkonu sa im podarilo vytvoriť hybridné vozidlo, ktoré by mohlo zmeniť poetiku mestskej dopravy nadobro.

Ide totiž o elektrobicykel, ktorý na prvý pohľad pripomína skôr automobil. Zaplnili tak dieru medzi týmito dvomi vozidlami.

Lepšia doprava v meste

Elektromobil Canyon je alternatívou ako pre dvojkolesových, tak aj pre štvorkolesových tátošov. Mnoho ľudí má bicykel spojený najmä s dobrým počasím a v daždi pri preprave mestom radšej siahnu po aute. Prípadne využijú mestskú dopravu. A práve na toto mysleli dizajnéri v dielni Canyon.


Možno ťa zaujme: Herná myš SteelSeries Sensei Ten Neon Rider – recenzia


Tvorcovia skombinovali ľahké materiály používané pri výrobe bicyklov so štvorkolesovou stabilitou áut. Rovnako pridali ochranu pred dažďom a zlými poveternostnými podmienkami. Interiér je vhodný pre jednu osobu, no poskytuje aj úložné priestory na nákup, či sedačku pre malé dieťa.

Canyon elektromobil - štvorkolesový bicykel aj do dažďa

Ergonómia a pohon

Na rozdiel od bežného bicykla si v tomto vozidle skôr ľahnete. Koncept uložil jazdca do pohodlnej polohy s nohami na pedáloch, podobne ako pri bicykli typu recumbent. Ovláda sa pomocou intuitívneho bočného riadenia pomocou dvoch joystickov po ľavej a pravej strane.


Prečítaj si tiež: Tesla má novú batériu 4680 – poskytne o 500% viac energie


Polomer otáčania je až 7 metrov a podstatou je elektrický pohon. Motor disponuje batériou s 2 kWh (2000 Wh) čo pri testoch s klasickým e-bikeom umožňovalo dojazd až 150 km na jedno nabitie, pri priemernej rýchlosti 60 km/h. Táto batéria však pri finálnom produkte môže mať aj vyšší výkon. Zatiaľ je ale otázne, či sa vôbec dočkáme finálneho produktu.

Zdroj: canyon.com

Pridaj komentár