Slováci stále ešte viac používajú SMS ako Messenger

Napriek neustálemu nárastu popularity moderných komunikačných aplikácií ostávajú Slováci a Slovenky vo všeobecnosti vo výbere spôsobu komunikácie konzervatívni

  • Slováci a Slovenky stále najčastejšie komunikujú volaním alebo cez SMS-ky (až 53,7 %).
  • V rámci komunikačných aplikácií vedú tie od spoločnosti Meta, pričom jednoznačným lídrom je Messenger (58,9 %).
  • Takmer 40 % ľudí nad 65 rokov nevyužíva na komunikáciu žiadnu aplikáciu.

Na Slovensku si totiž stále pomerne vysokú obľubu udržiavajú tradičné formy mobilnej komunikácie, ktorými sú SMS správy a volania. Tie uprednostňuje až 53,7 % opýtaných.

Potvrdil to najnovší prieskum agentúry NEUROPEA, ktorý sa uskutočnil v dňoch 10. až 16. októbra 2023 na vzorke 1000 respondentov prostredníctvom telefonického dopytovania v spolupráci so spoločnosťou CreditCall.


Nech ti neunikne: HONOR Magic6 s LLM bude poháňať Snapdragon 8 Gen 3


CEO agentúry NEUROPEA Peter Papanek vníma tento výsledok ako potvrdenie, že obyvatelia Slovenska stále inklinujú k tradičným formám komunikácie. A práve preto klasické hovory a SMS správy jasne vyhrávajú.

„Klasické hovory a SMS-ky jasne víťazia z pohľadu efektivity a ľahkej dostupnosti. Nikoho neobmedzuje cenová hladina jeho telefónu ani internetového pripojenia a preto klasické SMS a hovory ostávajú najpopulárnejšou možnosťou.“

Až na druhom mieste skončili aplikácie na správy ako Messenger či WhatsApp (41,7 %). Peter Papanek vysvetľuje, že moderné appky robia dialóg vďaka obrázkom, zvukom a multimédiám osobnejším a zábavnejším.

„Aplikácie nám otvorili dvere k zábavnejšej komunikácii. Aj vďaka ním sme schopní prekročiť geografické a časové obmedzenia, čo nám umožňuje komunikovať s ľuďmi z celého sveta – a nielen cez písmená či hlas, ale aj cez obrázky, emotikony, gifká a mnoho ďalšieho multimediálneho obsahu. Virtuálna komunikácia prostredníctvom aplikácií predstavuje nový nástroj, ktorým sa celý svet rozpráva.”

Spoločnosť Meta jasným lídrom

V rámci najpoužívanejších mobilných aplikácií jasne vedie spoločnosť Meta. V prvej štvorke sa umiestnili až tri aplikácie, ktoré vlastní – Facebook Messenger (58,9 %), WhatsApp (44, 9 %) a Instagram (19,5 %).


Tu nájdeš aj video: TEST Lenovo Smart Paper: Je ten papier skutočne taký múdry?


Vysokú popularitu si drží ešte aj Viber (20,4 %), Skype (8,1 %) či pôvodne ruský Telegram (6,3 %).

SMS

U mladých je populárny Messenger aj Instagram, starší stále obľubujú Skype

Vo vekovej skupine 18-34 rokov je podľa prieskumu jasne najpoužívanejšou komunikačnou aplikáciou Facebook Messenger (84 %). Nasledujú WhatsApp (55,3 %) a Instagram (47,3 %).

Pre možnosť „nepoužívam žiadnu aplikáciu“ sa v tejto kategórii vyjadrilo iba 2,1 % respondentov. V skupine 35-49 ročných je situácia podobná, Instagram však predbehol populárnejší Viber.

Vo vekových skupinách 50-65 a 65 + rokov Messenger stále vedie, používa ho však výrazne menej ľudí (48,4 a 23,7 %).


Prečítaj si tiež: Herná recenzia Hunt: Showdown – Prežijete do konca?


Takmer 40 % seniorov vo veku 65 + komunikuje stále bez akejkoľvek mobilnej aplikácie. V týchto vekových skupinách si zároveň stále drží svoju popularitu aj služba Skype, ktorú využíva 11,5 resp. 8,2 % opýtaných.

Videohovory používa podľa prieskumu ako najčastejší typ komunikácie iba 2,4 % respondentov.

Q01: Akými spôsobmi najčastejšie komunikujete prostredníctvom mobilného telefónu?

Odpoveď %
SMS a volania 53,70%
Aplikácie na správy (Messenger, WhatsApp, atď.) 41,70%
Video hovory (Skype, Zoom, atď.) 2,40%
Neviem / nechcem odpovedať 2,20%

Q02: Používate na komunikáciu niektorú z uvedených mobilných aplikácií?

Aplikácia 18-34 rokov 35-49 rokov 50-65 rokov 65+rokov
Facebook Messenger 84,0% 70,3 % 48,4 % 23,7 %
WhatsApp 55,3% 59,1 % 41,0 % 14,4 %
Instagram 47,3% 18,5 % 9,0 % 1,0 %
Viber 19,0% 27,5 % 21,9 % 8,8 %
Telegram 10,1% 7,3 % 5,1 % 1,5 %
Signal 7,6% 5,4 % 3,9 % 1,0 %
LinkedIn 6,3% 5,8 % 2,0 % 1,0 %
Skype 4,6% 7,7 % 11,7 % 8,2 %
Nechcem odpovedať 2,5% 3,5 % 8,6 % 21,6 %
Žiadnu 2,1% 5,8 % 17,2 % 38,7 %
Threema 0,8% 1,0 % 2,3 % 0,5 %
Inú 0,4% 0,6 % 0,0 % 0,0 %

Zdroj: TS

Ak ťa bavíme, klikni na tlačidlo a kúp nám pivo za 2€:

Staň sa súčasťou aktívnej komunity TechGuru SK/CZ na Facebooku a na Instagrame.

Nájdeš nás aj na YouTube


O autorovi

Peter Vnuk
Peter Vnuk
Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.

Pridaj komentár