Herný TEST: Harvest Hunt je farmárčenie s monštrom v pätách

Harvest Hunt je temný rogulike survival horor, zasadený do atmosférického temného prostredia inšpirovaného európskym folklórom.

Titul vychádza práve dnes (22. 5. 2024) a my vám prinášame exkluzívnu recenziu, aby ste vedeli, či sa vám to oplatí.

Príbeh Harvest Hunt

Príbeh hry sa točí okolo malej dedinky Luna Nova,v ktorej je opäť sezóna zberu. Kedysi toto obdobie bolo časom radosti a hojnosti. Teraz však nad dedinou visí kliatba a na jej poliach sa potuluje monštrum, ktoré požiera ich úrodu, známe ako Devourer.

Sezóna zberu si vyžaduje nového správcu, v ktorého rukách spočíva jediná nádej komunity na prežitie. Jeho úlohou je nielen zbierať úrodu, ale aj chrániť pole a dedinu pred týmto monštrom. Hráč postupne odhaľuje históriu a príbeh Luna Nova a jej obyvateľov formou fragmentov príbehu, ktoré sa mu sprístupňujú v priebehu hrania.  

Hrateľnosť

Ocitáte sa v koži správcu uprostred noci na poli, ktoré sa rozprestiera okolo dediny. Vašou hlavnou úlohou je zber plodiny zvanej ambrózia, ktorú je možné nájsť po celom poli a priľahlých budovách. O túto surovinu musíte súperiť s monštrom, ktoré ju požiera, čím zhoršuje jej úrodu v okolí a popri tom vám ide po krku.

Tvorcovia stanovili minimálne množstvo ambrózie, ktoré potrebujete získať počas piatich nocí zberu, aby nočné výpravy boli úspešné.

Po každej noci sa odomykajú karty nazvané Whispers, ktoré vám poskytujú rôzne výhody alebo nevýhody, napríklad v podobe mutácií monštra. Pred nástupom noci máte možnosť si na mape rozmiestniť nástroje a zbrane, ktoré po ich nájdení pomôžu v boji proti netvorovi, alebo fungujú ako návnada.

Množstvo týchto predmetov, ktoré môžete vybrať, je obmedzené a každý navolený predmet stojí nejakú časť zdravia. Vo výsledku to znamená, že keď si vyberiete napríklad dve sekery a nejaké návnady, noc začínate s minimom zdravia, ktoré si musíte doplniť.

Na noc sa môžete pripraviť aj bez toho, aby ste si navolili tieto jedinečné predmety, a teda s plným zdravím, no prípadná konfrontácia s monštrom bude o to komplikovanejšia.

Harvest Hunt

Počas noci má správca nasadenú masku, pomocou ktorej sa zobrazuje HUD, kde je možné vidieť vaše zdravie, dostupné nástroje a navolené karty pre danú noc.

V tomto režime je vidno rôzne objekty, predmety a nástroje dostupné na mape, čo zjednodušuje orientáciu po okolí. Svojím vizuálom dosť pripomína Dark vision z hry Hunt: Showdown, ktorú sme recenzovali.

Na netvora môžete zaútočiť pomocou rôznych nástrojov a zbraní, a po úspešnom útoku z neho vypadne fragment tela. Ten musíte priniesť ku svätyni, aby bolo následne možné monštrum zahubiť.

Na prvé zahubenie stačí získať jeden fragment, s postupom v hre tento počet rastie až na tri kusy. To by samo o sebe nebol až taký problém, no kvôli naozaj vysokej náročnosti boja s monštrom je získanie týchto fragmentov veľmi ťažké.

Harvest Hunt

Akonáhle monštrum zavetrí správcu, je takmer nemožné ho zasiahnuť, vzhľadom na jeho rýchle reakcie a nemotorné ovládanie zbraní a nástrojov.

Po nevydarenom útoku prichádza na rad útek. Ten býva vždy nervy drásajúci, ale často aj frustrujúci kvôli absencii akejkoľvek možnosti preskočiť plot a iné nižšie prekážky na mape.

Harvest Hunt

Plot je síce možné na niektorých miestach podliezť, no kým sa podarí toto miesto nájsť, zvyčajne to znamená prehru, alebo značnú stratu zdravia, ktoré je možné doplniť pomocou misiek s jedlom.

Nemožnosť preskočiť niektoré jednoduché prekážky a ploty niekedy zbytočne komplikuje postup po mape a miestami to pôsobí až frustrujúco.

Najväčšou slabinou hry je ale jej repetitívnosť. Každú noc máte za úlohu doslova to isté na tej istej mape, proti tomu istému monštru a zbierate len jeden typ suroviny.

Škoda že autori do hry nezakomponovali aj možnosť vyrábania predmetov, ktoré by ste hľadali počas jednotlivých nocí po poliach. Pocit skutočného pokroku v hre je malý a po čase prichádza skôr nuda, čo je na škodu.  

Harvest Hunt

Vizuál a zvuk

Hra sa rozhodne môže pochváliť skvelou grafikou v ručne kreslenom štýle, ktorý je pôsobivý a navodzuje skvelú atmosféru. Aj keď textúry nepôsobia „hladko“, osvetlenie, umelecký štýl a sýte farby vytvárajú jedinečný celkový vzhľad hry.

Namiesto uhladenosti a realistickej grafiky sa hra zameriava na umelecký prejav. Drsnejšie textúry sú v tomto kontexte zámerné a v kombinácii s vydareným osvetlením, umeleckým štýlom a sýtymi farbami vytvárajú originálny a pútavý vizuálny štýl, ktorý dotvára skvelú atmosféru prostredia.

Harvest Hunt

Hoci sa väčšinou pohybujete takmer v úplnej tme, osvetlené časti mapy vyzerajú dobre, taktiež svetlu a tieňom vrhaným lampášom správcu nie je čo vytknúť. Len škoda, že lampáš na obrazovke zaberá zbytočne veľa miesta a po jeho zhasnutí stále zavadzia.

Zvuková stránka hry je taktiež dobre zvládnutá. Zvuky monštra, hlavne v čase keď vám ide po krku, dokážu naozaj vystrašiť. Okolie, vietor a tajomný šepot ktorý sa občas ozýva v čase zakrádania sa v hustom poli skvele prispievajú k celkovému dojmu z hry.

Harvest Hunt

Verdikt Harvest Hunt

Harvest Hunt je zaujímavá hororová hra, ktorá stojí za vašu pozornosť. Momentálne zápasí s menšími chybami a nedostatkom obsahu, no jedinečné spojenie žánrov survival horor a roguelike majú veľký potenciál pre rast.

Ak sa autori zamerajú na vylepšovanie a pridávanie nového obsahu, titul má vysoký potenciál úspechu medzi hráčmi a v budúcnosti určite bude stáť za pozornosť každého milovníka hororu.

 

Klady:

  • Jedinečný grafický štýl
  • Zaujímavý, postupne odomykaný príbeh
  • Skvelá atmosféra

Zápory:

  • Občas nemotorné ovládanie
  • Repetitívnosť
  • Frustrujúci boj s monštrom
  • Len jedna mapa a jedno monštrum

O autorovi

Marek Vančo
Marek Vančo

Pridaj komentár