Idiotským predajcom ľahko a rýchlo

Alebo “Ako sa zaručene vyhnúť úspechu.”

Nedarí sa vám v práci? Zarábate málo alebo celkom nič? Spíte so šéfom a on vám aj tak znížil plat? Nemáte charakter, ani kúska hanby v tele? Máte svoju vieru a potrebujete o nej presvedčiť každého, koho stretnete? Viete dobre klamať, ale politické fleky sú už obsadené? Hodnota vášho IQ je nižšia, ako číslo vašich topánok?

Ak súhlasne prikyvujete, tento návod je tu pre vás! Píšte, telefonujte, mailujte ihneď a ako bonus ZADARMO dostanete bestsellery “Ako unudiť zákazníka k smrti v rekordne krátkom čase!” a “Obchodný sadizmus pre začiatočníkov”! A to – sa vyplatí! *

*Zaplatíte iba poštovné 1000€.

Prvý kontakt:

Pravidlo č.1: “Áno znamená ÁNO, Nie znamená ÁNO!”

– Pri prvom kontakte slušne pozdravíme a nezrozumiteľne zamrmleme svoje priezvisko a názov firmy/sekty. Pri osobnom kontakte sa falošne usmievame (osvedčil sa falošný úsmev č.4 – brožúrku s obrázkami objednávajte ihneď!), pri telefonickom kontakte volíme pokojný hlas, aby sme nevystrašili potenciálnu obeť…ehm…klienta. Ak máme svoj prejav napísaný na papieriku, čítame ho roboticky fádnym hlasom. Je to jedno, hlavne, aby sme mali veľa telefonátov.

– Ak nám druhá strana zavesí telefón, vytočíme jeho číslo znovu o hodinu a tvárime sa, že sme iná firma. Ak nám pri osobnom kontakte zákazník buchol dverami do nosa, ošetríme si krvácanie a vrátime sa k nemu o týždeň, možno zmení názor (pravidlo č.1). Pozor! Pri tomto postupe sa odporúča použiť jednu z našich masiek (Objednajte si sadu už TERAZ! Nie za 600€, ale len za 599€+poštovné!), bohatší môžu zvoliť aj plastickú operáciu.

– Zdôrazňujeme slovo ZADARMO (Toto je zároveň nulté pravidlo!).

– Ak sme súčasťou sekty, slovo ZADARMO nahradíme slovami SPÁSA a POMOC.

 

Tu končí sekcia návodu pre Svedkov Jehovových, pretože tí sa nikdy ďalej nedostanú.

Prezentácia:

– Ak nás zákazník ďalej počúva, máme vyhraté a zavoláme domov žene, aby dala chladiť šampanské. Obchod sa určite podarí. Stačí pamätať na základné pravidlo č.1.

– Pri osobnom kontakte vyberieme spomedzi dverí nohu, ktorou sme zabránili ich uzavretiu. Vstúpime. Na pomliaždeniny je dobrá octanová masť.

– Pri telefonickom kontakte si dohodneme prezentáciu čo najskôr (najlepšie ihneď), aby si to zákazník nestihol rozmyslieť. Pri neistote druhej strany opakujeme nulté pravidlo.

– Pri prezentácii, skôr než sa potenciálny obchodný partner stihne nadýchnuť, začneme ho zahlcovať zbytočnými a nudnými faktami, čiže našimi obchodnými úspechmi a číslami … (tu je podmienkou, mať za sebou školenia v hodnote 2000€, aby sme vymyslené čísla poznali… ak ich nepoznáme, vymyslíme si ich sami a po návrate do centrály sa ihneď zaškolíme). Ak nejakým zázrakom poznáme reálne čísla, tieto násobíme najmenej 100 000 násobným koeficientom, podľa rovnice experta na klamlivú reklamu Johna McLiara:

xy³=2+z/f² – mínus pravda

– Rozprávame dlho a rýchlo, aby sme zákazníka unavili. Možno sa nás bude chcieť zbaviť a našu ponuku príjme.

– Ak ponúkame produkt, zdôrazníme, že ho máme doma a sme s ním mimoriadne spokojní, to budí dôveru. Pamätáme na:

Pravidlo č.2.: “Pravda je pekná vec, ale nezarobí nám peniaze.” (Nie, Ježiš sa nedíva!)

– V momente, keď už nevládzeme s dychom a druhej strane sa nedopatrením podarí položiť nám otázku, odpovedáme ubezpečujúco, s úsmevom, s ohľadom na pravidlo č.2, nepovieme nič konkrétneho. Pochybnosti rozptýlime prvou lžou, ktorá nám napadne (znovu pripomíname pravidlo č.2). Zákazníka, ktorý kladie silnejší odpor môžeme aj zosmiešniť. On to prežije a sklapne.

– Ak je naša osobná návšteva spojená s prezentáciou a náš produkt nejakým spôsobom zlyhá, tvrdíme, že to je jeho funkcia a konkurenčná výhoda, v žiadnom prípade nie výrobná chyba!

– Dbáme, aby sme potenciálnemu zákazníkovi liezli čo najviac na nervy a pokúšame sa pritom vyvolať v ňom pocit “No čo… veď to nie je až také drahé a zlé, radšej si to kúpim, len nech mi už dajú pokoj.”.

Na prípadné otázky nikdy neodpovedáme priamo. Zahmlievame a mútime vodu (opäť pravidlo č.2).

– Zdôrazňujeme slovo ZADARMO a pcháme ho do každej druhej vety.

Odporúčaná slovná zásoba, ktorú by ste pri prezentácii mali používať:

Zadarmo, darček, nadnárodná spoločnosť, v XY krajinách sveta, milión, miliarda, obraty, úspech, kvalita, bezpečný, overený, bonus, iba za, len za, akcia, len pre vás, ihneď, poznáte z TV.

Špeciálne pre telemarketing:

Gratulujeme, vyhrali ste, zadarmo, darček, vyžrebovali sme, iba pre vás, ihneď.

Predaj:

– Ak začujeme zázračnú vetu “Dobre ty pijavica, koľko to stojí?!”, máme už prakticky vyhraté, ale napriek tomu melieme ďalej nudné informácie, všetky okrem ceny. Ako rybár ukonávame svoju korisť “bojom o život”.

– Cenu prezradíme až na úplný záver, keď je polovica ľudí v miestnosti v bezvedomí od nudy a tí, čo sú pri vedomí by zaplatili aj milión, len aby sme odišli. Pri telefonickom kontakte cenu neprezrádzame nikdy a spoliehame sa na to, že nás zákon ochráni, ak by nastal problém.

– Ak dôjde náhodou k prezradeniu ceny, zdôrazňujeme, že to je akciová cena, platí len dočasne, len pre tohto konkrétneho zákazníka. Obvykle sa hodí tvrdenie “Toto by som nemal, budem mať z toho problémy, že som vám to predal tak lacno! Nikomu to nehovorte!”. (Reálne predávame samozrejme za cenu najmenej zdesaťnásobenú oproti reálnej hodnote.) Skúsenejší môžu podľa odhadu solventnosti zákazníka cenu aj primerane navýšiť. Iniciatíve sa medze nekladú.

– Inkasujeme najlepšie v hotovosti a bez dokladu. Ak je nutné vypísať doklad, nevadí, aj tak naša firma sídli na Kajmanských ostrovoch, na Slovensku má P.O.BOX a názov je tak dlhý, anglicky znejúci, že si ho nikto nezapamätá (napíšeme ho nečitateľne, rukou).

– Kombinujeme nulté pravidlo a pravidlo č.3 (viď nižšie) : Za stáleho opakovania slova ZADARMO berieme hotovosť a pokúšame sa zákazníkovi vnútiť rôzne príplatky a ďalšie naše produkty.

Pravidlo č.3: “Naletel raz, naletí znovu.”

Odchod domov

– Odchádzame s úsmevom č.32, mávame prázdnou rukou otvorenou dlaňou smerom k zákazníkovi. POZOR! V minulosti sa neosvedčilo mávať prostredníkom, ani zinkasovanými peniazmi.

– Odídeme čo najrýchlejšie, autom, aby nemohli byť položené nejaké otázky a aby si to, nedajbože, zákazník nerozmyslel. Ak za nami bežia, pridáme plyn. Hodí sa mať nepriestrelné zadné sklo a falošné ŠPZ (objednávajte ihneď z nášho eshopu a dostanete BONUS!).

– Domov prichádzame s pocitom dobre vykonanej, zle zaplatenej práce.

 

Blahoželáme! Stali ste sa jedným z mnohých – idiotským predajcom! Nabudúce si povieme, prečo je práve pre vás výhodné dať sa na Multi Level Marketing, ale ešte predtým absolvovať kurz sebaobrany (objednávajte ihneď a dostanete nunčaky zdarma!).

Pedro

PS: Článok nijak nesúvisí s reklamou pod ním. Odporúčame iba seriózne e-shopy! 😉

O autorovi

Peter Vnuk
Peter Vnuk
Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.

Pridaj komentár