Slovenských hier je málo. O to viac nás potešilo, keď sme sa dozvedeli o nádejnom projekte Echoed World od skupiny mladých vývojárov, ktorí si hovoria Team DOTS. Hra bude na Steame zadarmo, vzniká v engine Unity a mala by byť príbehovo zameraná. Viac sa dozviete v našom rozhovore s vývojárkou Emie.
TG: Ahoj, Emie! Povedz nám čosi o hre, na ktorej pracuješ. Aký je to žáner a o čom bude?
Ahoj. Hra sa volá Echoed World a jednoducho opísané, je to atmosferický puzzle platformer, ktorý však stojí aj na krásnom príbehu. Zároveň je Echoed World projekt, ktorý vznikol počas programu Skill Drill, ktorý organizovalo Edufactory by Pixel Federation a Slovenské Centrum Dizajnu.
Keby som to mala opísať hlbšie, je to platformer, čiže “skákačka”, no počas cesty musíš riešiť rôzne puzzle a logické úlohy. Celá hra je vo veľkej miere postavená na samotnej atmosfére, ktorú sa snažíme dosiahnuť pomocou dychberúceho ručne maľovaného prostredia, krásnych svetiel a časom aj hudbou
TG: Silné zameranie na príbeh je pri skákačke pomerne netradičné. Môžeš naznačiť o čo v príbehu pôjde?
Príbeh sa odohráva vo vymyslenom univerze, ktoré vytvoril takzvaný “Creator”, čiže Stvoriteľ. Ten rozdelil svoju silu medzi siedmych Architektov, ktorých vyslal na sedem planét po celom vesmíre, aby priniesli život, svetlo a krásu do zatiaľ pustého vesmíru. Šiesti splnili všetky očakávania Stvoriteľa a vytvorili krásne životom-prekypujúce svety, no siedmy, Tyr, ten bol akousi čiernou ovcou medzi Architektmi. Bez energie na manipuláciu a tvorbu života skončila jeho planéta zánikom. Poháňaný závisťou zosnoval plán na ukradnutie sily najbližšiemu Architektovi. A tak, Tyr prišiel na planétu Architekta života menom Algiz a zobral mu silu, kým spal. Hra sa začína po týchto udalostiach, keď Stvoriteľ zobudí Algiza a oznámi mu, že ho Tyr okradol. Hráč hrá za Algiza, ktorý musí prekonať všetky prírodné aj Tyrove nástrahy a získať svoju silu skôr, ako sa aj tento svet rozpadne.
Lajkni si skupinu Echoed World na Facebooku a sleduj novinky o hre.
TG: Hmm, to znie zaujímavo. Akým spôsobom sa má Algiz dostať k svojej sile? Používa nejaké postupy či nástroje?
Hlavnou mechanikou hry je manipulácia s energiou. No keď Algiza okradli o jeho silu, už nedokáže voľne manipulovať s energiami a tvoriť nové veci. Čo však stále dokáže, je vysať energiu z niečoho živého a vložiť ju do niečoho mŕtveho. Najlepšie to opíšem na príklade priamo hneď zo začiatku hry. Počas cesty narazí hráč na priepasť, cez ktorú sa nedá preskočiť. Na okraji priepasti je však mŕtvy koreň stromu. Keď sa hráč vráti o pár krokov naspať, nájde tam krásnu rastlinu prekypujúcu životom. Keď túto rastlinu vysaje, môže energiu, ktorú získal, vložiť do mŕtveho koreňa, ten zázrakom prerastie až na druhú stranu priepasti, čím sformuje akýsi most a hráč teda môže pokračovať v ceste. Na tomto princípe je v podstate postavená celá hra. Treba šikovne zbierať energie a vkladať ich čo najefektívnejšie. Na uvoľnenie či sprístupnenie cesty, alebo na chytenie nepriateľa do pasce.
Používaš Twitter? Aj tam sa dozvieš novinky o Echoed World
TG: Spomínala si aj ručne kreslenú grafiku?
Áno celá hra je ručne maľovaná a teda je celá v 2D. Jediné čo nie je 2D, sú postavy. Tie sme vytvorili v 3D kvôli animáciam a ručne sme ich otextúrovali.
TG: Koľko vás pracuje v tíme?
Ako som už spomínala, projekt vznikol počas Skill Drillu, kde nás prerozdelili do tímov. Na začiatku nás bolo šesť, neskôr k nám pribudlo ďalších sedem ľudí. Po Skill Drille sme sa zúčastnili aj na Summer Game Dev, po ktorom zopár ľudí z tímu odišlo. V súčasnosti v ňom aktívne pracuje asi sedem ľudí a asi dvaja-traja ľudia nám príležitostne pomáhajú, keď s niečím nestíhame.
Keď už sleduješ Echoed World na sociálnych sieťach, Instagram nevynecháš, však? 🙂
TG: A ty osobne pracuješ na ktorej časti hry?
Spočiatku som mala byť zodpovedná len za všetko 3D, teda všetky postavy a animácie. No časom som, pod vedením nášho super Art Directora, kreslila kvantá a kvantá 2D assetov a dekorácií do pozadia, ale aj 2D grafiku pre herné Menu a pod. V súčasnosti mám na zodpovednosti aj marketing/PR, takže sa starám o všetok kontent na sociálnych médiách a na našom webe. Haha, keď nad tým tak premýšľam, som teraz taká “holka pro všechno”.
TG: Na to, že vás je okolo 10 kusov máš toho dosť veľa…
Celý projekt ma nesmierne teší a motivuje. Robím to všetko veľmi rada a snažím sa robiť všetko pre to, aby aj hráči milovali našu hru tak, ako ju milujeme my. No to čo robím ja, je len okraj celého koláča. Každý člen aktívne prikladá ruku k dielu ako môže. Som strašne štastná, že na tom stále pracujeme.
Máme pre vás aj náhľad gameplay vývojovej verzie hry:
TG: A keď dokončíte Echoed World, plánujete pokračovať vo vývoji hier, alebo počkáte aká bude odozva hráčov?
Kým dokončíme Echoed World… No, ešte neviem povedať čo príde ďalej. Myslím si, že sme vytvorili celkom fajn tím, plný ľudí ktorí to robia dobre a s láskou a musím povedať, že už aj padali návrhy o tom, že by viacerí radi pokračovali v tíme DOTS. Najprv však treba dokončiť Echoed World, a presne ako hovoríš, uvidíme aká bude odozva. Uvidíme či nám to otvorí nejaké ďalšie brány života indie game developmentu.
TG: Podľa toho čo som zatiaľ videl to vyzerá nádejne. Ešte by ma zaujímalo, v čom spočíva tá spomínaná podpora Pixel Federation a Slovenského Centra Dizajnu. Ide aj o finančnú podporu?
Projekty Skill Drill a Summer Game Dev, ktorých organizátormi sú spomínaný Pixeláci a Slovenské Centrum Dizajnu, sú vzdelávacie projekty, ktoré majú mladých ľudí naučiť tvoriť hry. Počas Skill Drillu sme sa pravidelne stretávali v Pixeli na workshopoch a pomaličky pritom vyvýjali a vylepšovali našu hru na základe ich feedbacku. Počas Summer Game Dev nám boli sprístupnené priestory ImpactHubu, kde sme každý deň aktívne tvorili a vylepšovali na základe mentoringu a feedbacku od rôznych expertov napríklad aj z Bohemia Interactive. Všetky tieto firmy nám teda dali to know-how, ktoré je na nezaplatenie. Za čo sme im nesmierne vďační. Čo sa týka finančnej podory, podarilo sa nám získať štipendium od Fondu na Podporu Umenia. Inak všetko čo robíme robíme v našom voľnom čase a pre nás. Preto, aby sme sa veci naučili, zlepšovali sa, aby sme si rozšírili portfólio, ale hlavne pre radosť.
TG: Super a teraz to najdôležitejšie pre hráčov. Bude k dispozícii hrateľné demo? Kedy môžeme očakávať, že hra uzrie svetlo sveta?
Mám práve čerstvú správu. Demo si bude môcť zahrať každý návštevník tohtoročného Comics Salónu a Istroconu, kde budeme mať nielen krátku prednášku, ale pravdepodobne aj vlastný stánok s niekoľkými počítačmi. Čo sa týka finálneho vypustenia, náš aktuálny plán je približne november 2017. Ak pôjde všetko podľa plánov, už o pár mesiacov si bude každý môcť našu hru stiahnuť na Steame, a to zadarmo.
TG: Ak teda dobre počítam, Echoed World sa dočkáme pravdepodobne niekedy pred Vianocami?
Dúfam, že áno. Bude to od nás taký malý vianočný darček pre všetkých.
TG: Výborne, držím palce, nech je hra presne taká, akú ju chcete mať! Ďakujem za rozhovor, Emie!
Ja ďakujem. A dúfam, že sa ti hra bude páčiť.
Viac sa o hre môžete dozvedieť aj na jej domovskej stránke echoedworld.com.
Za TechGuru.sk sa zhováral: Peter Vnuk
Galéria obrázkov:
O autorovi
- Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.
Najnovšie články autora
- TechGuru21. novembra 2024Bitcoin prekročil 94 000 dolárov. Vraj mieri na 120 000
- TechGuru20. novembra 2024Alexa s AI nefunguje. Bezos chcel AI za 20 dolárov s mozgom v cloude
- TechGuru14. novembra 2024Najčastejšie heslá Slovákov možno prelomiť za sekundu
- GameGuru13. novembra 2024Grayton the Detective: Slovenská adventúra o bezdomovcovi detektívovi