Facebook Prieskumník. Čo sa to deje? Veľké zmeny.

Jackie Chan meme Facebook

Možno ste si všimli, že už nejaký čas sa vám zobrazujú v news feede Facebooku hlavne príspevky od vašich priateľov a dosť často sa opakujú. A možno ste si tiež všimli novú položku v menu – Prieskumník.

Čo sa to stalo? Aký Prieskumník?

Je to následok novinky, ktorá sa v týchto dňoch práve zavádza. Facebook je v prvom rade sociálna sieť a snaží sa vrátiť ku svojim koreňom. V news feede (alias Novinky) preto máte príspevky od priateľov a ak vaši priatelia zdieľali málo nového, obsah od nich sa vám donekonečna opakuje. Výnimka sú platené príspevky firiem, ktoré sa dostanú aj do vášho news feedu. Takže skutočný cieľ zmien je získať čo najviac peňazí z firemných stránok … ako inak.Facebook prieskumník

Pokiaľ však máte radi posty svojich obľúbených stránok, ktoré vás bavili napríklad každé ráno pri káve, nevešajte hlavu. Nájdete ich v novej položke vľavo hore s názvom Prieskumník. Jediný problém je, že príspevky stránok, ktoré máte lajknuté sú pomiešané s tými, ktoré lajknuté nemáte, ale podľa Facebooku by sa vám mohli páčiť. U väčšiny používateľov to nefunguje, servírujú sa im stránky, o ktoré nemajú záujem, a tak to vedie iba k znechuteniu.

Uvidíme, aké bude mať následky toto rozdelenie príspevkov na – povedzme – firemné a súkromné. Zatiaľ sa zdá, že to dáva zmysel hlavne samotnému Facebooku, ktorý chce uprednostniť firmy, ktoré si za reklamu zaplatia a organický (prirodzený) dosah ich až tak nezaujíma.

Položku Prieskumník nájdete aj v mobilnej aplikácii Facebooku po otvorení bočného menu, alebo kliknutím na ikonku rakety v hornom menu. Nemáte za čo! 😉

Čo sa s tým dá urobiť?

Pokiaľ sa obávate, že by vám v tom zmätku mohli ujsť príspevky z TechGuru.sk, nastavte si odoberanie našich noviniek.TechGuru odoberanie noviniek

 

Novinku testuje sociálna sieť v šiestich štátoch – sme v pasci spolu s Bolíviou, Guatemalou, Kambodžou, Srbskom a Srí Lankou. Podľa vyjadrenia Facebooku sa táto novinka bude testovať dlhodobejšie, čo značí, že to bude minimálne niekoľko mesiacov … Či zmena zostane natrvalo, to zatiaľ nevieme, no podľa nášho odhadu je to celkom pravdepodobné, ak sa firmy prispôsobia a budú za propagáciu príspevkov platiť viac ako doteraz.

Peter Vnuk

O autorovi

Peter Vnuk
Peter Vnuk
Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.

Pridaj komentár