🍪 Máš rád sladké?

Zbierame len nevyhnutné cookies. Ak nám to povolíš, budeme zbierať aj tie analytické na zlepšenie tvojho zážitku s našimi službami. Ochrana osobných údajov

InfoGuruTechGuru Wiki

Čo je ray tracing?

Čo je ray tracing?

TechGuru Wiki


Čo je ray tracing?

Ray tracing je technika počítačovej grafiky používaná na realistické vykresľovanie svetla a tieňov. Simuluje spôsob, akým svetelné lúče interagujú s objektmi v prostredí, čím vytvára vysoko realistické vizuálne efekty. V podstate ide o sledovanie trasy pohybu virtuálnych fotónov a lúčov, ktoré vytvárajú a odtiaľ pochádza aj názov ray tracing (sledovanie lúčov).

Koncept bol predstavený už v 60. rokoch, ale kvôli náročnosti výpočtov sa začal prakticky využívať až s pokrokom výpočtovej techniky. Významný rozmach zažil v roku 2018 po zavedení technológie NVIDIA RTX.

Princíp fungovania

  • Simulácia svetelných lúčov z kamery do scény.
  • Výpočet odrazov, lomov a tienenia.
  • Interakcia so svetelnými zdrojmi a materiálmi objektov.

Možno chceš vedieť aj Čo je to Unreal Engine 5?


Výhody

  • Realistické svetelné efekty a odlesky.
  • Presné tiene a globálne osvetlenie.
  • Podpora transparentnosti a lomu svetla.

Využitie

  • Filmová a herná grafika.
  • Architektonická vizualizácia.
  • Simulácie v dizajne a inžinierstve.

Technológie a podpora

Moderné GPU ako NVIDIA RTX a AMD Radeon podporujú ray tracing v reálnom čase. Herné enginy ako Unreal Engine a Unity integrujú ray tracing pre realistické efekty.


Staň sa súčasťou aktívnej komunity TechGuru SK/CZ na Facebooku a na Instagrame.

Nájdeš nás aj na YouTube


Pokračuj v čítaní