🍪 Máš rád sladké?

Zbierame len nevyhnutné cookies. Ak nám to povolíš, budeme zbierať aj tie analytické na zlepšenie tvojho zážitku s našimi službami. Ochrana osobných údajov

Čo je to input lag?

Čo je to input lag?

Input lag označuje oneskorenie medzi tým, keď používateľ vykoná nejaký vstup (napríklad stlačí tlačidlo na ovládači alebo pohne myšou), a okamihom, keď sa tento vstup prejaví na obrazovke. Tento jav je obzvlášť dôležitý pri hraní videohier, práci s grafickým softvérom alebo pri profesionálnych prezentáciách, kde je potrebná okamžitá reakcia systému.

Toto oneskorenie môže byť spôsobené rôznymi faktormi. Medzi hlavné patrí spracovanie signálu v samotnom zariadení (napr. televízor, monitor), odozva operačného systému, výkon grafickej karty, typ a kvalita kábla, ale aj samotné periférie, ako klávesnice alebo myši.

Čo je to DPI? Prečítaj si tiež

Čo je to DPI?

Čo je to DPI? Nie, nejde o skratku Dopravného inšpektorátu. DPI je skratka pre „dots per inch“, teda počet bodov na palec. Tento pojem sa využíva najmä v oblasti tlače a zobrazovacích technológií, kde označuje hustotu bodov v rámci jedného palca (2,54 cm). Čím vyššia hodnota, tým jemnejší a detailnejší je výsledný obraz alebo výtlačok. […]...

Zvyčajne sa meria v milisekundách (ms) a čím je toto číslo nižšie, tým lepšia je odozva systému. Pri bežnom používaní si ho mnohí ani nevšimnú, ale pri súťažnom hraní alebo profesionálnom používaní môže byť rozhodujúcim faktorom.

Na zníženie tohto efektu sa odporúča používať herné režimy na monitoroch alebo televízoroch, deaktivovať dodatočné grafické filtre, uprednostniť káblové pripojenie pred bezdrôtovým a investovať do zariadení s nízkou latenciou. V moderných herných monitoroch býva odozva optimalizovaná, zatiaľ čo lacnejšie alebo staršie modely môžu mať citeľne vyšší input lag.

Čo je to DLSS? Prečítaj si tiež

Čo je to DLSS?

Čo je to DLSS? DLSS (Deep Learning Super Sampling) je technológia vyvinutá spoločnosťou NVIDIA, ktorá využíva umelú inteligenciu a strojové učenie na zvýšenie výkonu a kvality obrazu v počítačových hrách. Funguje tak, že namiesto nativného vykresľovania vo vysokom rozlíšení sa obraz najprv vyrenderuje v nižšom rozlíšení, a potom sa pomocou neurónových sietí inteligentne dopočíta na […]...

Rozdiel medzi input lagom a reakčným časom monitora je ten, že reakčný čas sa týka výmeny pixelov, zatiaľ čo input lag hovorí o oneskorení medzi vstupom a obrazovým výstupom.

Prečo je input lag dôležitý?

V oblastiach ako e-šport, virtuálna realita či profesionálny dizajn môže aj minimálne oneskorenie ovplyvniť výkonnosť alebo kvalitu práce. V kompetitívnych hrách môže byť rozdiel medzi výhrou a prehrou práve v milisekundovom oneskorení.

Čo je to XeSS? Prečítaj si tiež

Čo je to XeSS?

Čo je to XeSS? XeSS (Intel Xe Super Sampling) je technológia na zvyšovanie rozlíšenia obrazu pomocou umelej inteligencie, ktorú vyvinula spoločnosť Intel. Je navrhnutá tak, aby umožnila hranie hier vo vyššej kvalite bez toho, aby došlo k výraznému poklesu výkonu. Podobne ako konkurenčné riešenia ako DLSS od Nvidie alebo FSR od AMD, XeSS využíva pokročilé […]...

V prípade zariadení na virtuálnu realitu môže výrazný input lag spôsobiť nevoľnosť alebo dezorientáciu. Preto je dôležité nielen chápať samotný pojem, ale aj vedieť, ako ho minimalizovať výberom správnych zariadení a ich optimálnym nastavením.

Pokračuj v čítaní

Povedali o nás...