🍪 Máš rád sladké?

Zbierame len nevyhnutné cookies. Ak nám to povolíš, budeme zbierať aj tie analytické na zlepšenie tvojho zážitku s našimi službami. Ochrana osobných údajov

Umelá inteligencia sa učí rozumieť ľudským emóciám
TechGuru

Umelá inteligencia sa učí rozumieť ľudským emóciám

Peter Vnuk
Peter Vnuk

Umelá inteligencia prekonala v posledných rokoch míľové kroky, ale stále jej chýba schopnosť rozumieť ľudským emóciám

Táto schopnosť by však mohla byť ďalším veľkým skokom vo vývoji AI.

Súčasné generatívne modely AI ako Claude, Gemini, GPT-4 alebo Llama dokážu spracovať a generovať text, no nerozumejú tónu hlasu, rytmu reči ani výrazom tváre. Sú teda neschopné interpretovať neverbálnu komunikáciu, ktorá je kľúčovou súčasťou ľudskej interakcie.

Niekoľko spoločností a výskumných tímov už pracuje na riešení tohto problému. Napríklad firma Hume AI vyvíja technológiu, ktorá dokáže čítať emócie z hlasu a výrazov tváre a reagovať empaticky. Ich četbot EVI dokáže rozpoznať emócie ako nadšenie, prekvapenie, radosť, hnev či rozpaky a adekvátne na ne reagovať.


Pozri sa aj na toto: Ekologickí aktivisti sa pokúsili dostať do gigatovárne Tesly


Tieto pokroky by mohli viesť k vytvoreniu AI asistentov, ktorí budú schopní lepšie porozumieť a reagovať na potreby ľudí. Predstavte si napríklad bankovú aplikáciu, ktorá vás bude navigovať na základe vašich hovorených pokynov a zároveň rozpozná, či ste zmätení alebo frustrovaní.

Hoci je pred nami ešte dlhá cesta, výskum v oblasti emocionálnej inteligencie AI naznačuje, že ďalšia generácia by mohla byť schopná oveľa hlbšej a zmysluplnejšej interakcie s ľuďmi.


Staň sa súčasťou aktívnej komunity TechGuru SK/CZ na Facebooku a na Instagrame.

Nájdeš nás aj na YouTube


Pokračuj v čítaní