Google sťahuje olympijskú reklamu „Drahá Sydney“. Nechápe ako ľudia vnímajú umelú inteligenciu

Google sťahuje olympijskú reklamu „Drahá Sydney“. Nechápe ako ľudia vnímajú umelú inteligenciu

Reklama „Drahá Sydney“, v ktorej otec využil AI na napísanie listu svojej dcéry olympijskej hviezde, vyvolala vlnu kritiky. Google ju po niekoľkých dňoch stiahol

Technologická spoločnosť Google čelí kritike za svoju olympijskú reklamu „Drahá Sydney“, v ktorej otec využil AI Gemini na napísanie obdivného listu svojej dcéry atlétke Sydney McLaughlin-Levroneovej. Reklama vyvolala negatívne reakcie na sociálnych sieťach, pričom mnohí kritizovali fakt, že úplne minula pointu písania osobného listu.

Google reagoval na kritiku vyhlásením, že reklama nemala naznačovať, že Gemini môže úplne nahradiť ľudí, ale skôr ukázať, ako môže pomôcť pri tvorbe konceptu alebo prvého návrhu. Napriek tomu sa spoločnosť rozhodla reklamu stiahnuť.


Prečítaj si tiež: Podpíš petíciu Stop Killing Games proti zabíjaniu hier


Tento incident nie je prvým prípadom, kedy technologické spoločnosti čelili kritike za reklamy prezentujúce AI. Pred niekoľkými mesiacmi spoločnosť Apple čelila podobnej situácii s reklamou, ktorá zobrazovala hydraulický lis drviaci kreatívne nástroje do nového iPadu.

Kritici poukazujú na to, že technologické spoločnosti stále nedokážu správne pochopiť, ako verejnosť vníma umelú inteligenciu. V prípade reklamy „Drahá Sydney“ išlo o to, že ľudia túžia po autentickom spojení a osobný list je cenný práve preto, že niekto venoval čas vyjadreniu svojich pocitov. Posúďte sami:

Negatívne reakcie majú v tomto prípade svoju logiku. Článok v TechCrunch uviedol, že je ťažké si predstaviť niečo, čo by vyjadrovalo úprimnú inšpiráciu menej ako povedať umelej inteligencii, aby niekomu povedala, aký je inšpiratívny.


Bude ťa zaujímať: Umelá inteligencia sa učí rozumieť ľudským emóciám


Shelly Palmer, profesor na Syracuse University a marketingový konzultant, napísal, že základnou chybou reklamy bolo preceňovanie schopnosti umelej inteligencie porozumieť a vyjadriť nuansy ľudských emócií a myšlienok. Palmer by dal prednosť úprimnému posolstvu pred gramaticky správnym, umelou inteligenciou vytvoreným posolstvom v ktorýkoľvek deň, zdôraznil. Potom dodal:

Pred rokmi som dostal práve takúto úprimnú správu od čitateľa. Bol to jednoriadkový e-mail o blogovom príspevku, ktorý som práve napísal: „Shelly, si príliš hlúpy na to, aby si vlastnil smartfón.“ Tento bolestivo ironický e-mail milujem natoľko, že ho mám zarámovaný na stene vo svojej kancelárii. Bol úprimný, priamy a pravdepodobne presný.

Jeho záver bol však oveľa vážnejší. Palmer napísal:

Budúcnosť, ktorú Google propaguje, rázne odmietam. Chcem žiť v kultúrne rozmanitom svete, kde miliardy jednotlivcov používajú umelú inteligenciu na zosilnenie svojich ľudských schopností, nie vo svete, kde nás využíva umelá inteligencia, ktorá sa tvári ako človek.

Ak ťa bavíme, podpor nás a kúp nám pivo za 2€:

Staň sa súčasťou aktívnej komunity TechGuru SK/CZ na Facebooku a na Instagrame.

Nájdeš nás aj na YouTube


O autorovi

Peter Vnuk
Peter Vnuk
Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.

Pridaj komentár