Víťazom piateho ročníka kyberbezpečnostnej hry sa stal tím Esetu. Profesionálny turnaj Guardians pripravili slovenskí bezpečnostní odborníci a upozorňujú tak na podceňovanie kybernetickej bezpečnosti v spoločnosti na všetkých úrovniach.
Do finále Guardians postúpilo desať tímov z kvalifikácie, kde v priebehu mesiaca súťažilo 68 tímov. Kyberbezpečnostná hra je otvorená pre bezpečnostných profesionálov, firemné tímy aj nadšencov IT a študentov. Slúži ako tréningová platforma, vytvára priestor na vyhľadávanie talentov a otvára záujemcom svet kybernetickej bezpečnosti.
Finálové tímy boli rôznorodé, najčastejšie štvorčlenné, v zložení od študentov vysokých škôl až po odborníkov na informačnú bezpečnosť zo slovenských firiem a inštitúcií.
Víťazný tím tvorili bezpečnostní odborníci spoločnosti Eset.
„Prišli sme s tým, že sa chceme viacej naučiť o forenznej analýze a získať viacej skúseností,“ vraví Filip Jurčacko. Priemerný vek tímu je 26 rokov.
Na druhom mieste prekvapil iba dvojčlenný tím, ktorý bol nováčikom v tejto hre.
„Nadchla nás myšlienka súťažiť v bezpečnostnej hre,“ hovoria bývalí spolužiaci z univerzity, ktorí v súčasnosti pracujú v IT.
Prečítaj si tiež: Kryptomena Squid Game bol podvod. Koľko na ňom autori zarobili?
„Kvalifikácia je anonymná a účastníkov spoznáme až v deň finále. Každým rokom však pozorujeme vyššiu úroveň súťažných tímov,“ hovorí Ján Andraško, ktorý vedie prípravný tím Guardians.
Útoky, ktoré hráči riešili, vychádzajú z najčastejších kyberútokov a zneužívaných zraniteľností v rokoch 2020 a 2021. Inšpiráciou do hry boli aj incidenty, ktoré riešili forenzné tímy Binary Confidence pre klientov na Slovensku. V aktuálnom piatom ročníku organizátori vytvorili virtuálny mediálny dom s kompletnou infraštruktúrou a tímy „bránili redakciu“.
Počas hry sa účastníci stretávajú s rôznymi vektormi útokov od štandardných zraniteľností serverov a phishingových e-mailov až po infikovanie osobných telefónov. Len čo tím identifikuje incident, začnú sa zhromažďovať a analyzovať digitálne dôkazy.
Tiež zaujímavý článok: AMD verí, že čipová kríza skončí koncom roka 2022
Zisťujú sa príčiny útoku a zároveň slabé stránky a zraniteľné miesta, ktoré umožnili prienik. Okrem technologických tém kyberbezpečnostné hry reagujú aj na hrozivé spoločenské fenomény, akým sú dezinformácie a manipulačné kampane.
„Sme presvedčení, že nepretržité vzdelávanie širokej verejnosti aj bezpečnostných expertov je najefektívnejším spôsobom, ako zvýšiť obranyschopnosť celej spoločnosti,“ uzatvára Ján Andraško.
Poslaním projektu Guardians je zvýšiť povedomie o kybernetickej bezpečnosti a predstaviť možný dosah počítačovej kriminality na populáciu.
Zdroj: TS
Zapoj sa do našej SÚŤAŽe o slúchadlá Creative Gaming SXFi s priestorovým zvukom.
Súťaž prebieha na našom Facebooku a Instagrame.
Tweet
O autorovi
- Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.
Najnovšie články autora
- TechGuru21. novembra 2024Bitcoin prekročil 94 000 dolárov. Vraj mieri na 120 000
- TechGuru20. novembra 2024Alexa s AI nefunguje. Bezos chcel AI za 20 dolárov s mozgom v cloude
- TechGuru14. novembra 2024Najčastejšie heslá Slovákov možno prelomiť za sekundu
- GameGuru13. novembra 2024Grayton the Detective: Slovenská adventúra o bezdomovcovi detektívovi