Embracer krváca. Tomb Raider nestačí, firma sa trhá na tri časti

Embracer krváca: Tomb Raider nestačí, firma sa delí na tri časti

Embracer Group, vydavateľ legendárneho Tomb Raidera, ohlásil 50% prepad prevádzkového zisku za prvý kvartál. Za všetkým hľadajte menej vydaných titulov

Možno vám meno Embracer nič nehovorí, ale určite ste už počuli o THQ Nordic – to bol ich predošlý, známejší názov.

Napriek problémom Embracer plánuje tento finančný rok vydať hry v celkovej hodnote takmer 340 miliónov eur. Investori však zareagovali nervózne – akcie firmy po oznámení klesli o 10%. Dôvodom je aj väčší než očakávaný prepad tržieb v segmente zábavy a služieb.


Pozri sa aj na toto: Muskov Grok-2 tvorí obrázky bez obmedzení. Nahé ženy či deepfake? Žiadny problém


Embracer, podobne ako iní herní giganti, zažil zlaté časy počas pandémie. No s uvoľnením opatrení prišli odklady, klesajúci dopyt a niektoré nové tituly si u hráčov ani neškrtli.

Po rokoch skupovania štúdií, vďaka ktorým sa Embracer (vtedy ešte THQ Nordic) stal európskou hernou špičkou, teraz ťahá za sebou dlh 1,5 miliardy dolárov. Minulý rok navyše stroskotala veľká partnerská dohoda za dve miliardy dolárov, čo firmu prinútilo k radikálnej reštrukturalizácii.

Embracer teraz predáva štúdiá a chystá sa rozdeliť na tri samostatné firmy: „Asmodee“, „Middle-earth Enterprises & Friends“ a „Coffee Stain & Friends“. Cieľ? Znížiť dlh a nájsť novú cestu v hernom priemysle.

Ak ťa bavíme, podpor nás a kúp nám pivo za 2€:

Staň sa súčasťou aktívnej komunity TechGuru SK/CZ na Facebooku a na Instagrame.

Nájdeš nás aj na YouTube


O autorovi

Peter Vnuk
Peter Vnuk
Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.

Pridaj komentár