Epic Games sa lepšie oplatia rozdávačky zadarmo, než exkluzivity hier či reklama

Epic Games sa lepšie oplatia rozdávačky zadarmo, než exkluzivity hier či reklama

Tim Sweeney, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Epic Games, priznal, že investície do exkluzivity pre Epic Games Store sa väčšinou neoplatili

Sweeney síce nešpecifikoval, ktoré exkluzivity sa vyplatili a ktoré nie, no pripustil, že väčšina z nich nebola dobrou investíciou. Napriek tomu, že spoločnosť investovala nemalé finančné prostriedky na získanie exkluzívnych práv na niektoré tituly, ich predaj nepriniesol očakávané zisky.

Jedným z najnovších veľkých exkluzívnych titulov pre Epic Games Store bola hra Alan Wake 2, ktorá podľa vyjadrenia vývojárskeho štúdia Remedy ešte nepokryla svoje náklady na vývoj.


Prečítaj si tiež: Muskov Grok-2 tvorí obrázky bez obmedzení. Nahé ženy či deepfake? Žiadny problém


Naopak, iniciatíva rozdávania hier zadarmo sa podľa Sweeneyho javí ako veľmi úspešná. Vysvetlil, že spoločnosti míňajú peniaze na získavanie nových používateľov a rozdávanie hier zadarmo je v tomto smere efektívnejšie ako platená reklama na Facebooku či Google.

„Za zlomok ceny, ktorú stojí získanie používateľov prostredníctvom reklám na Facebooku alebo Google, môžeme zaplatiť hernému vývojárovi veľa peňazí za právo distribuovať jeho hru našim používateľom a môžeme priviesť nových používateľov do Epic Games Store za veľmi ekonomickú cenu,“ uviedol Sweeney.

Epic Games sa lepšie oplatia rozdávačky zadarmo, než exkluzivity hier

V súčasnosti Epic Games Store ponúka zadarmo hry Death’s Gambit: Afterlife a World of Warships, pričom čoskoro pribudne aj The Callisto Protocol.


Zaujímavé: Red Dead Redemption na PC je na spadnutie po takmer 15 rokoch


Minulý rok Epic ponúkol 86 bezplatných titulov, ktoré si používatelia stiahli 586 miliónov krát. V roku 2022 si zákazníci stiahli takmer 700 miliónov bezplatných hier. Tieto čísla jasne ukazujú, že stratégia rozdávania hier zadarmo prináša Epic Games Store oveľa väčší úspech, než exkluzivity.

Hry zadarmo nielenže prilákali milióny nových používateľov, ale zároveň vytvorili pozitívny obraz spoločnosti, ktorá je vnímaná ako štedrá a podporujúca hernú komunitu. Aj keď exkluzivity môžu byť pre niektorých hráčov atraktívne, zdá sa, že pre Epic je oveľa výhodnejšie zamerať sa na budovanie lojality zákazníkov prostredníctvom bezplatného obsahu.

Ak ťa bavíme, podpor nás a kúp nám pivo za 2€:

Staň sa súčasťou aktívnej komunity TechGuru SK/CZ na Facebooku a na Instagrame.

Nájdeš nás aj na YouTube


O autorovi

Peter Vnuk
Peter Vnuk
Je celoživotným fanúšikom technológií a pracuje pre niekoľko popredných slovenských médií z tejto oblasti. Okrem produktových recenzií, spravodajstva zo sveta vedy a techniky, sa venuje tiež tematickým článkom na hi-tech témy, ako je umelá inteligencia, robotika, virtuálna realita a pod. Je mu blízka tiež herná sféra, preto recenzuje aj herné príslušenstvo a hry.

Pridaj komentár