F1 2011 recenzia

…Alebo: “Nekrúti sa vám z toho krúženia hlava?!”

Autor recenzie: Michal Jelenák

Možno si poviete, že tento kúsok je už postarší, ale my sme toho názoru, že “dobrej hre na dátum vydania nepozeraj!” 🙂 (pozn. red.)

F1 2011 od Codemasters zapadá do série F1, každá hra v tejto sérii predstavuje určitý evolučný stupeň, a ja sa každý rok teším na nový prírastok, pretože tento typ hier mi vyhovuje. Mám rád, keď mi hra ponúkne niečo viac, ako len bezhlavé lietanie po meste, a nereálne naháňačky s policajtmi. Ak ste toho istého názoru ako ja, tak by ste určite mali dať F1 2011 šancu.

Jazda

Často mávam v závodných hrách pocit, že po pol hodine hrania som prišiel na to, ako mám so svojím auto zaobchádzať , aby som bol čo najrýchlejší. Tu je to presne naopak, monopost sa nespráva nikdy rovnako, pretože naň vplyva celá rada faktorov, ktoré sú v ostatných hrách zanedbávané. V každom kole máte viac a viac zjazdené pneumatiky, raz jazdíte za slnečného počasia, niekedy mrholí, inokedy vás na trati zastihne prietrž mračien, a vy sa musíte okamžite rozhodnúť, či sa vám oplatí dať si prezuť pneumatiky, alebo riskovať pomalú jazdu. Aj po odjazdených dvoch dňoch čistého času si nemôžem dovoliť len tak jazdiť, a myslieť si, že sa dostanem na stupne víťazov. V každom závode sa musím najprv trať dokonale naučiť, a nastaviť si sklon prítlačných krídel, sprevodovanie, účinnosť bŕzd, a mnoho iných vecí. Následne idem do kvalifikácie, kde sa ukáže, na akej pozícii budem štartovať. Samotná dĺžka závodu sa dá nastaviť, aby ste nemuseli jazdiť dve hodiny ako ozajstný profesionál.

Konkurencia

Umelá inteligencia je na dobrej úrovni, závodníci nerobia zbytočne veľa chýb.
Každý si môže nastaviť úroveň obtiažnosti, ktorá mu vyhovuje, podľa toho sa budú aj ostatné monoposty správať. Jazdci budú rýchlejšie prechádzať zákrutami, a celkovo budú agresívnejši.

Vizuálne a zvukové spracovanie

Aj keď táto hra nie je primárne o grafike, je vizuálne spracovanie na vysokej úrovni. Trate sú presne spracované a monoposty vyzerajú dobre aj z kokpitu, aj zo všetkých strán. Zvuk sa mi veľmi nepozdáva, ale nie je to nič tragické, stále je to ten najlepšie spracovaný zvuk monopostu z tejto doby. Spolu to na hráča pôsobí tak, že ho nič neobťažuje, a môže sa sústrediť iba na to, aby to tým ostatným na trati natrel.

Módy

Samozrejme najviac času strávi hráč pri kariére, ktorá jediná ponúka nejaký progres. Okrem kariéry sú v ponuke rôzne módy ako napríklad Time Attack. Ak si chcete zmerať sily so skutočnými protivníkmi, môžete si zahrať aj multiplayer proti hráčom z celého sveta.

Mínusy

Dve veci na tejto hre ma dokázali vždy poriadne nasr…. nasrdiť. Prvá vec je nedokonalý pit-stop, keď vás nechajú mechanici stáť po prezutí, a vy sa pozeráte, ako vás vaši protivníci obchádzajú. Druhá vec sú dlhé loadingy, ktoré by sa dali vyriešiť možno výkonnejším hardwarom. (Mixove PC stojí za prd – pozn.redakcie 😀 )

Zhrnutie

Takáto hra nechýbala určite len mne, ale aj ostatným fanúšikom rýchlych kolies. Ponúka hodiny zábavy pre nadšencov s drahými volantmi, aj pre hráčov, ktorí si chcú len vyskúšať, ako sa monopost správa. Pre mňa je to srdcovka, preto dávam 9/10.

Hodnotenie: 9/10