Všetko, čo vieme o Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 titulka

Cyberpunk 2077 je najnovšou akčnou RPG od poľského štúdia CD PROJEKT RED. Toho štúdia, ktoré má za sebou mimoriadne úspešný titul Witcher 3: The Wild Hunt a Thronebreaker: The Witcher Tales.

Od neo-noirovej RPG v meste špiny, korupcie, hackerov a technologického vrcholu si fanúšikovia sľubujú hodiny prvotriednej zábavy. Zhrnuli sme všetko podstatné o najočakávanejšej hre tohto roka.

Cyberpunk 2077: Silverhand

Seriálový Zaklínač od Netflixu pomohol predajom hry The Wild Hunt. Nárast bol pritom vyše 500 %. Ak si k tomu pridáme fakt, že hra má už 5 rokov, je to obdivuhodný výkon. Svedomitá práca a prepracované RPG vyniesli poľskému štúdiu 2. miesto v rebríčku najväčších európskych štúdií. Lepšie je na tom už iba Ubisoft. Cyberpunk 2077 by z CD PROJEKT RED mohol urobiť ešte silnejšieho konkurenta.

Mestské aktivity vás zabavia na desiatky hodín

Cyberpunk 2077: Mestské aktivity

Geralt v The Wild Hunt mohol namiesto plnenia questov loviť monštrá, zarábať tak slušné peniaze a získať expy. Za získané peniaze si nakúpil výstroj a postupne sa z neho stal ultimátny lovec príšer.

Cyberpunk bude mať namiesto naháňania vlkov mestské aktivity. John Mamais, vedúci krakowského štúdia CD PROJEKT RED, povedal, že takýchto vedľajších aktivít bude v Cyberpunk 75. Aj pri krátkych aktivitách to znamená desiatky hodín hrania mimo hlavných questov. Spoznáte mesto, vžijete sa do postavy, zarobíte si na lepšie zbrane a získate lepší level pre príbehové misie.

Cyberpunk neponúkne pohľad z 3. osoby

Pre štúdio charakteristický pohľad na celú postavu si v Cyberpunku nenašiel miesto. Hra sa tak žánrovo stáva FPS strieľačkou, ale to je len veľmi jednoduchý pohľad na základnú charakteristiku kamery. Herne a príbehovo ide o viac. Fanúšikovia štúdia ani po mesiacoch od prvého videa, ktoré potvrdilo, že svet hackerov budeme spoznávať priamo cez pohľad postavy menom V, neprestávajú žobrať o možnosť meniť pohľad.

CD PROJEKT RED sa pre tento krok rozhodlo, pretože pre svet plný implantátov je to oveľa logickejšie. Vylepšený zrak a napojenie do siete je naozaj lepšie zažiť priamo ako cez chrbát postavy.

FPS charakter potvrdzuje aj obrovský arzenál zbraní a tiež poškodenie postáv, ktoré vidíte zobrazené číslami pri každom výstrele a údere.

Dokážete prejsť Cyberpunk bez jedinej obete?

Boj v Cyberpunku

Hra ponúka aj režim stealth a vy nemusíte do nikoho strieľať, bodať, ani ho inak zneškodniť. Hru si užijete aj bez krviprelievania, bude to však o čosi náročnejšie. Nejde pritom len o zakrádanie sa za nepriateľmi, ale aj možnosť nastavenia a úpravy zbraní, aby ich poškodenie postáv nebolo smrteľné.

Zmena vzhľadu, hlasu či oblečenia

Cyberpunk 2077: Úprava vzhľadu

Cyberpunk 2077 by nebol pravou RPG, keby hra nezačínala tvorbou postavy. Podľa dema to vyzerá tak, že zmeny tváre a celkovej postavy nebudú výrazné. Namiesto toho však máte možnosť vybrať si gender, parametre ako sila, inteligencia, ale aj “cool úroveň”, ktorá ovplyvní napríklad zvládanie stresu a pevnú ruku pri mierení.

Nekončí to však len vizuálnymi úpravami. Vyberať si môžete aj príbehové pozadie svojej postavy. Nomád, Corpo alebo Street Kid. Každá z troch možností odomyká iné dialógy, nové možnosti a príbehové aktivity.

Novinkou sú aj dynamické dialógy

Cyberpunk 2077: Dialógy

Väčšina RPG hier sa s dialógmi vysporadúva tak, že fungujú ako samostatné cutscény s možnosťami odpovedí. Demo Cyberpunku však ukazuje iný prístup. Počas dialógov sa postava V mohla obzerať inam a stále počúvať rozhovor. Dialógy sa preto stávajú súčasťou reálneho času v hre a nie sú len videosekvenciou.

Z dostupných materiálov sa zdá, že Cyberpunk nebude mať viac ako 3 alebo 4 možné odpovede a dialóg tak nebude robustný ako pri iných tradičných RPG. Na tento svet to však sedí dobre, pretože rýchle scény, výmeny replík a reakcie na zmenu situácie sú potrebnou dynamikou pri akčných hrách tohto typu.

Čo všetko si môže V vylepšiť?

Cyberpunk vylepšenia

Teraz ešte nie sú jasné všetky možnosti, ale už demo ukázalo možnosti rôznorodého upgradu. Oko, ktoré dokáže zoomovať a analyzovať objekty, nepriateľov a získať o nich detailné informácie alebo ruka, ktorá vylepší streľbu zo zbrane. Implantáty a vylepšenia budú súčasťou sveta a doslova zmenia vaše interakcie s prostredím. Predpokladáme, že ich počet bude veľký, aby sa funkčne stali tým, čím zbroj, meče a fľaštičky s tekutinami pre Geralta.

Bude prechádzka mestom taká dobrá ako v Zaklínačovi?

Mesto budúcnosti ponúkne mnoho zákutí, ktoré budú lákať na prieskum. Night City (niečo medzi San Franciskom a Los Angeles) je rozdelené do šiestich štvrtí a každá štvrť je unikátna svojím usporiadaním, zložením obyvateľov, architektúrou, históriou. V každej nájdete iné zbrane, iné vylepšenia či iné NPC postavy.

Cyberpunk sa inšpiruje RPG stolnou hrou v štýle Dungoens & Dragons a tvorba digitálneho sveta sa tak inšpirovala tým, čo pred niekoľkými rokmi napísal Mike Pondsmith.

Cyberpunk 2077: Cyberpunk transport

Cestovanie mestom bude zábava, ale zabudnite na písknutie na svojho koňa. Musíte si pamätať, kde ste nechali auto alebo motorku. Garáže by vo svete Cyberpunku mali existovať, ale je zatiaľ nejasné, či prístup k nim bude cez rýchle menu alebo musíte niekam doputovať po vlastných a auto bude iba tam.

Mesto je síce rozlohou menšie ako svet v Zaklínačovi, ale tvorcovia sľubujú, že Night City je multi-úrovňové. To znamená, že prieskum podzemia a výškových budov by mal úplne nahradiť väčšiu rozlohu zo Zaklínača.

Staňte sa súčasťou nemorálneho mesta

Quest director Mateusz Tomaszkiewicz prezradil, že Cyberpunk 2077 nemá systém morálky. Svet a ľudia v ňom budú svoje reakcie zakladať iba na vašej reputácii. Tú získate a stratíte podľa rozhodnutí, ktoré v priebehu hry urobíte. „Aby ste dokončili misie bez zabíjania, musíte byť veľmi dobrí v stealth mechanike,“ povedal Tomaszkiewicz.

„Investujte body skúseností do charakteristík, ktoré vám umožnia mať lepšie stealth schopnosti, použite zbrane, ktoré vám umožnia omráčiť nepriateľov namiesto toho, aby ste ich hneď zabili. Vaše morálne rozhodnutia vám potom umožnia vyhnúť sa zabíjaniu ľudí.“

Cyberpunk 2077: Morálny systém Cyberpunku

Podobne aj Zaklínač 3 ponechal morálne rozhodnutia na hráčov. Je to teda na vás. Ak chcete byť zlý alebo dobrý, tak sa musíte vžiť do kože V a robiť rozhodnutia, ktoré vás k tomu posunú.

Multiplayer a mikrotransakcie

Asi najskloňovanejšími pojmami v hernom prostredí za posledné roky sú určite mikrotransakcie a multiplayer. CD PROJEKT RED už potvrdil, že multiplayer bude súčasťou Cyberpunku, ale nie pred DLC obsahom. Nie je však jasné, kedy presne multiplayer bude spustený. Štúdio upozornilo, že online hranie neovplyvní už tradične dobrú single-player zábavu, otvorený svet a RPG so silným príbehom.

Pri mikrotransakciách je postoj štúdia jasný. V screenshote z traileru na E3 v roku 2018 ukryli odkaz, ktorý komentuje mikrotransakcie takto: “V single-player RPG hre? Ste blázni?” Čo viac dodať?

Začnite sa tešiť na Cyberpunk

Cyberpunk je už teraz masívnou hrou. A to ešte nepoznáme všetky detaily. Slobodu máte takmer vo všetkom. Namiesto strelných zbraní môžete využiť katanu. Čaká na vás fotografický režim a rôzne závery príbehu. O soundtrack sa navyše postará rovnaký skladateľ, ktorý spríjemnil hranie Zaklínača a priestor dostanú aj virtuálne drogy v štýle VR zážitkov.

Ak vám nebude vadiť, že si hru čiastočne vyspoilujete, môžete si pozrieť toto 48-minútové gameplay video:

Dátum vydania Cyberpunku

Pôvodný termín 16. apríla 2020 sa na začiatku roku presunul na 17. september. Štúdio potrebovalo viac času na vylepšovanie, testovanie a dokončenie hry. Posun o 5 mesiacov vyvolal vlnu nevôle, ale štúdio je známe kvalitou a Cyberpunk zatiaľ nespĺňal štandardy nastavené sériou o Zaklínačovi, preto bol jediným riešením odklad vydania. Predobjednávky sú už v plnom prúde, takže svoju kópiu na PS4, Xbox One, PC alebo Google Stadia si môžete zabezpečiť vopred.

Ak ste z Čiech, ešte máte niekoľko dní na zapojenie sa do súťaže o tematickú grafickú kartu z limitovanej série Cyberpunk 2077 od NVIDIE.

Tešíte sa na Cyberpunk? Ktorý detail vás presvedčil, že hra stojí za vašu pozornosť?

Zdroj: pcgamer.com

O autorovi

Pavol Kušnír
Pavol Kušnír
Kreatívny nadšenec a profesionálny tvorca nápadov s obrovským nadšením pre všetko herné, filmové, virtuálne a digitálne. Maniak do médií, technológií a komiksu s profi prístupom geeka. Svoj voľný čas trávi kdekoľvek, kde je zábava a priateľský challenge v zbieraní bodov či zachraňovaní princeznej.

Pridaj komentár