Assassins Creed 3 recenzia

Alebo “Nielen Rytmus nosí kapucňu, aj keď neprší”

autor recenzie: Only

Po prvom dieli s Altairom, a trilógii s Eziom, nám tvorcovia ponúkajú novú časť Assassins Creed 3. Pre ľudí, čo sériu ešte nepoznajú, by som odporúčal začať tam, pretože ide o pokračovanie a bez informácii z predošlých častí v tom budete mať zrejme pekný chaos. Pre tých čo už vedia ako to chodí asi nemusím hovoriť veľa, hru už dobre poznajú, a to čo nepoznajú rozoberám nižšie…

Príbeh a herný svet Assassins Creed 3

Začal by som herným prostredím, ktoré prešlo viacerými zmenami. Mestá sa nám tu objavujú dve, a to konkrétne Boston a New York. Bohužiaľ obe pôsobia veľmi jednotvárne, a len ťažko by ste hľadali nejaké výrazné rozdiely. Taktiež sa tu nevyskytujú žiadne architektonické skvosty, a nemohol som sa zbaviť pocitu, že sa pozerám na stále rovnaké budovy. Okrem miest tu nájdete aj otvorenú krajinu v ktorej je umožnený voľný pohyb. V lesoch sa pohybuje divá zver, ktorá na vás sem tam aj zaútočí.

Príbeh je zasadený do prostredia občianskej vojny medzi Britmi a Američanmi. A aj do starého už známeho konfliktu medzi templármi a assassinmi, takže bojujete na dvoch frontoch. Hlavný hrdina je domorodý indián menom Connor, ktorého rodnú dedinu ohrozujú Briti, a on sa zaväzuje, že ochráni svoj ľud. Chápete akú súvislosť to má s bratstvom assassinov? Ja taktiež nie. Connor sa stáva assassinom takpovediac z večera na ráno, aj keď sa to hra snaží maskovať výplodmi o tréningu (čo je zhrnuté v jednej animačke). Presný opak toho, ako tomu bolo u Ezia. Objavuje sa tu veľká kopa neznámych postáv, ktoré majú niečo spoločné s bratstvom assassinov, avšak doteraz neboli nikde spomenuté. Taktiež sa stretnete s významnými postavami americkej histórie. Ako napr. Benjamin Franklin, alebo George Washington. Aby som to zhrnul, príbeh bol veľkým sklamaním, aj keď je fakt, že predošlé diely nasadili latku dosť vysoko.

Novinky a vylepšenia, či skôr krok zlým smerom?

Pribudlo lezenie na stromy (konečne). Avšak to vám bude na nič, pretože v hre je to prakticky nepoužiteľné, ak to náhodou nie je ako bonus k plnej synchronizácii, alebo sa tam nepotrebujete cielene dostať (zbieranie pierok, rozhľad po okolí). Medzi ďalšie novinky patria námorné bitky, kde ste kapitánom vlastnej lode. Je to krásne spracované, počasie sa mení, čo je cítiť pri obratoch. Je to síce všetko pekné, ale toto je naozaj to, čo si predstavím pod titulom Assassins Creed? Ani zďaleka… Ďalšou novinkou je, že pri šprinte a preskokoch napr. z jednej budovy na druhú už nie je nutné skákať stlačením medzerníku, ale postava sama urobí všetko potrebné, aby ste išli plynule ďalej. Takto to znie síce dobre, ale keď som sa snažil utiecť nahnevaným strážnikom, a Connor sa mi pri šprinte cez ulicu začal liepať po všetkom naokolo, tak ma išlo poraziť. To isté pri behu cez les, obchytal som si asi každý druhý strom.

Boj

Boju by som mohol venovať aj 2 strany, ale zhrniem to tak, že vystihnem to podstatné. Vizuálne je boj spracovaný brutálnejšie a detailnejšie. Nepriateľa musím zmasakrovať asi desiatimi ranami aby konečne zomrel, hoci pri protiútoku mi stačí aj škrabnutie nechtom po tvári, a už je tuhý. Boj je o niečo náročnejší, hlavne kvôli tomu, že nepriatelia sa pohybujú v skupinkách asi po ôsmich, a aj v misiách na vás hra vrhne kľudne pätnástich naraz, ako keby ste boli nejaký poloboh. Z hry taktiež zmizli tzv. hrobky (tie rozsiahle podzemné skákačky typu Lara Croft). Či už je to dobre alebo nie, nechám na vás. Vznikol aj nový systém rekrútovania vašich poskokov, alebo ak chcete členov bratstva 😀 pre ktorých musíte splniť radu vedľajších misií (tzv. misie oslobodenia). Posledná vec čo spomeniem je z môjho pohľadu nepochopiteľná zmena ovládania. Toto som predýchaval nejakú chvíľu. Človek je zvyknutý z predošlých dielov, a tuto mu to prakticky celé prehádžu, ak to bol pokus o vtip od tvorcov, tak to smiešne veru nebolo.

Herné vlastnosti

Hra strieda misie, ktoré sa dajú zvládnuť ľavou rukou, a popri tom popíjať kávu. Tieto sa striedajú s misiami, kde budete potrebovať niekoľko pokusov na to, aby ste vôbec zistili čo od vás autori chcú, a keď to už aj budete vedieť, budete musieť zapojiť všetko čo dokážete, a oni sa vám akurát tak vysmejú. V prvých momentoch ma hra až otravne držala za ručičku, a nemohol som sa ísť ani len pozrieť von oknom. A hneď na to som mal misie, kde som ani len netušil čo mám urobiť.

Grafika a Zvuk

Grafika sa znovu posunula o krôčik k lepšiemu. Uchvátil ma hlavne systém zmeny počasia, ktorý je zvládnutý naozaj veľmi detailne a realisticky. Zvuk je veľmi kvalitný, hudba v hre sa dobre počúva, a aj sedí do prostredia. Proste tak ako tomu bolo aj v predošlých dieloch, tu nemám čo vytknúť.

Bugy a nezmysly v Assassins Creed 3

Každá hra má svoje muchy, a Assassins Creed 3 nie je výnimkou. Niekoľko krát sa mi stalo, že som si normálne kráčal cez mesto, a z ničoho nič na mňa začali útočiť stráže aj napriek tomu, že som bol v anonymite. Pri následnom úteku som bol ako magnet, a pridali sa postupne všetky stráže, okolo ktorých som prešiel. Bugy typu prepadnutie cez textúru sú už skôr pravidlom ako výnimkou, tak sa potom nečudujte, že zostanete zaseknutý vnútri nejakého stromu, z ktorého sa už nedá dostať von. Ďalší bug ktorý sa opakoval niekoľko krát – sledujem skupinku, odhalia ma, tak sa idem schovať za roh, chlapík príde za mnou (som doslova opretý o stenu, a videl ma ako tam idem) pozeráme si do očí, ale neodhalí ma.

Záver

Sklamanie, inak sa to ani nedá nazvať. Skalní fanúšikovia série si asi len ťažko prídu na svoje. Môžeme povedať, že je to buď dobrá hra, alebo zlý Assassins Creed. Asi jediné, za čo môžeme tvorcov pochváliť je, že konečne objasnili, vysvetlili, a posunuli príbeh okolo Desmonda, ale to je asi tak všetko.

Klasické hodnotenie: 7/10

Úroveň vytočenia hráča: 3/10 – mierne vytočený

Exkluzívne gameplay video: