Gravel recenzia offroadových pretekov

Gravel recenzia titulný obrázok

Dámy a páni, je mi veľkým potešením predstaviť Vám novú arkádovú racingovku s názvom Gravel. Pripravte sa na rev motorov, množstvo blata a burácajúce tribúny.

Hneď na úvod musím povedať, že Gravel je veľmi dobrou závodnou hrou, ktorá si ma získala ohromnou hrateľnosťou. Všetko si však rozoberieme pekne po poriadku, pretože je kvantum vecí, ktoré mám na srdci.

Prvý kontakt s hrou

Off-Road Masters bude určite pre každého najväčším lákadlom, keďže sa jedná o kariéru v hre. Skladá sa zo 4 typov pretekov a to, Stadium Circuit, Wild Rush, Speed Cross a Cross Country. Po každom prejdení danej epizódy, ktorá má niekoľko tratí, sa sprístupní ďalšia. Na konci každého typu pretekov nás čaká posledná skúška v podobe špeciálnej epizódy. Po ukončení tejto veľmi dlhej púte si autori pre nás pripravili ešte jeden závod s názvom Final League. Kariérny režim teda dokáže zabaviť na poriadne dlhú dobu, kde nahrabete slušný počet levelov a vybudujete si zručnosť profesionálneho jazdca.

Free Race je klasická voľná jazda s možnosťou rôznych nastavení. Výber samotnej trati, úprava vozidla alebo voľba náročnosti AI súperov. Možností je tu naozaj mnoho a každý si príde na svoje. Pri tejto príležitosti spomeniem aj to, že na výber je 16 miest, kde sa preteky môžu odohrávať a tie obsahujú hneď niekoľko tratí. Na začiatku budú prístupné len tie prvé, ale po odohraní danej trati v kariérnom režime sa otvoria aj vo Free Race móde.

Multiplayer nesmie chýbať, a tak si hru môžete vychutnávať aj s kamošmi, prípadne s náhodným oponentom. V tomto móde si môžete zvoliť rýchle preteky, prípadne si vytvoríte vlastný variant so všetkými príslušnými nastaveniami. Prítomná je aj tabuľka najlepších borcov v hre.

Time Attack netreba nijako zvlášť opisovať. Ide o preteky, v ktorých sa snažíte zajazdiť čo najlepší čas. Takisto je tu tabuľka lídrov.

Weekly Challenges obsahuje jedny preteky týždenne, v ktorých si meriate sily s ďalšími hráčmi vo svete. Je to v podstate obdoba Time Attacku a je potrebné na danej trati odjazdiť najlepší čas. Aj keď tu by som bol opatrný s tým, či stále pôjde len o Time Attack mód, keďže sa každý týždeň trať mení.

Downloadable Content je už klasicky miestom kde nájdete dodatočný obsah k hre. My sme Gravel hrali s DLC balíkom Gravel Porsche Rallye pack, ktorý do hry pridal niekoľko áut z dielne Porsche.

Neskutočný pocit z jazdy

Musím sa priznať, že po prvých absolvovaných pretekoch som bol skeptický a hre som akosi neveril. Neveril som jej, že by ma mohla zaujať a udržať si ma za monitorom. Časom a s odjazdenými kilometrami sa však dostavil skvelý pocit z jazdy, rýchlosti a blata. Najväčším plusom tejto hry je jednoznačne výborná hrateľnosť a atmosféra. Niekedy som mal naozaj pocit, že cítim tú rýchlosť, akou sa môj štvorkolesový tátoš rúti cez bahenný kúpeľ.

Ovládanie hry je taktiež prijateľné, aj keď po odohraní prvých pretekov som si musel zmeniť prednastavené klávesy. Prišlo mi dosť krkolomné, aby som plyn pridával klávesou A a brzdil Z, plus k tomu smerové šípky. Našťastie je všetko krásne prispôsobiteľné a hru si užívam plnými dúškami. Je tu samozrejme ešte možnosť hrať na gamepade, kde by bolo všetko ešte kompaktnejšie alebo sa môžete zahrať na profi jazdca a skúsiť hru na volante. Pripojený volant pôžitok z hry len umocní.

Ako to všetko vyzerá a znie

Pravdepodobne najslabšou stránkou hry bude vizuál. Nemôžem sa ubrániť pocitu, že grafické spracovanie Gravelu pôsobí tak trochu lacným dojmom. Príčinou je z najväčšej časti použitý engine hry. Ide o Unreal Engine 4, ktorý má svoje limity. Vývojári sa však veľmi pekne pohrali s prostredím, traťami a modelom vozidiel, ktoré pôsobia dobrým dojmom. Model poškodenia zapracovali slušne a všetko čo so svojim autom porobíte sa odzrkadlí aj na jeho vzhľade.

Fyzika je primeraná arkádovému štýlu, aj keď niekedy človek žasne, aké piruety dokáže auto urobiť pri skokoch a následných dopadoch. Totiž, neraz sa mi stalo, že som nepresne nabehol na jeden zo skokov na trati, začalo ma vo vzduchu točiť ako ventilátor a pri dopade mi automaticky hodilo respawn. Takto som sa dokázal prepadnúť na posledné miesto a strata sa v tejto hre ťažko dobieha aj na nižšej obtiažnosti. Čo už zamrzí viac, je občasné doskakovanie textúr a prapodivné rozmazávanie celej scény. Deje sa to zriedkavo, ale v konečnom dôsledku to dokáže pokaziť dojem z hry. Koniec koncov, titul má veľkú konkurenciu v danom žánri a musíme uznať, že väčšina hier vyzerá na oko lepšie.

Hudobnej stránke sa toho vytknúť veľa nedá. Soundtrack sa nesie v duchu hard-rockových skladieb, ktoré perfektne dotvárajú adrenalínový zážitok v každej situácii. Pri pauznutí hry sa hudobný sprievod stlmí a počuť len basovejšie tóny. Horšie je to s mierne suchým a nevyužitým komentárom, ale nie je to nič, čo by sa nedalo tolerovať.

Verdikt – Gravel recenzia

Možnosť zrecenzovať Gravel som prijal s patričným rešpektom. Už podľa trailerov a screenshotov som ako-tak vedel do čoho idem, ale verdikt sa nevynáša nad tým, čo nemám osobne odskúšané. Musím povedať, že hra ma veľmi milo prekvapila. To, čo stráca na slabšej vizuálnej stránke a relatívne zbytočnom komentátorovi, s prehľadom dobieha vydarenou atmosférou a chytľavou hrateľnosťou. Poteší skutočne bohatý vozový park a nápadité trate v rôznych prostrediach. Tiež treba vyzdvihnúť množstvo režimov a som veľmi zvedavý na to, čo nám autori prinesú v ďalších týždňových výzvach. Hru môžem s čistým svedomím odporučiť každému priaznivcovi offroadových závodov. Ak by sa predsa len našiel nejaký náročný hráč, aj preňho by táto hra bola aspoň kvalitnou oddychovkou. Aby som nezabudol, titul bude s najväčšou pravdepodobnosťou rozširovaný balíkmi DLC, ktoré prinesú nové autá a trate. Takže priatelia, hor sa nasadať, blatko už čaká.

Grafika: 70%

Ovládanie: 85%

Hudba: 90%