Herná recenzia Hunt: Showdown – Prežijete do konca?

Hunt: Showdown - herná recenzia

Divoký západ, alternatívna história niekedy koncom 19. storočia. Hunt: Showdown je mixom hier Red Dead Redemption 2, Resident Evil a Escape from Tarkov s prvkami battle-royale, kombinovaným do jedinečnej multiplayer hry, kde vyhráva každý, kto prežije

Hunt: Showdown je koncipovaný ako PvE a PvP hra. Okrem nástrah prostredia si musíte dávať obzvlášť pozor na ostatných hráčov, ktorí sú na mape spolu s vami za jediným účelom – získať korisť a peniaze.

Lov sa začína

S vašim lovcom sa vydávate na lov, buď sólo, alebo až v trojici. Hlavný herný režim spočíva v nájdení bosov na mape. Tých viete vypátrať pomocou stôp, ktoré možno vidieť pomocou špeciálneho videnia, zvaného Dark Sight. Každou nájdenou stopou sa zúži oblasť na mape, kde sa bos môže vyskytovať.


Toto máš už prečítané? Blog: Život so Samsung Galaxy S23


Okrem počítačom ovládaných nepriateľov si musíte dávať obzvlášť pozor na tú najväčšiu hrozbu, ostatných hráčov v podobe lovcov. Stretnutie s nimi takmer vždy znamená prestrelku a predčasný koniec niektorého z lovcov, alebo celého tímu. Pri putovaní mapou vás môže úplne čokoľvek stáť život, pokiaľ si nedáte pozor. A zlyhať na tom že vás roztrhá pes, alebo príšera len kvôli malej chybe, nikdy nepoteší.

Ak sa vám podarí dopracovať až k bosovi, boj s ním zvykne byť náročný hlavne pre nováčikov. Po jeho zabití je nutné spustiť extrakciu trofejí. To zaberá nejaký čas a od chvíle ako ju spustíte, všetci hráči sa o tom dozvedia a môžu sa vybrať vaším smerom, čo znamená obranu vašej pozície, a to nie vždy je jednoduché. Po úspešnom získaní trofejí je čas vydať sa smerom k jednému z náhodne umiestnených východov. Ak však zlyháte, lovca nadobro stratíte, spolu s jeho výbavou.

Ďalší herný režim je Quickplay, variácia battle royale, kde začínate s jedným z piatich ponúkaných lovcov a základnou výbavou. Cieľom je nazbierať energiu zo štyroch Rifts a prežiť do konca. Víťaz získa vybraného lovca a jeho výbavu.

Herný režim Trials umožňuje hráčom prieskum máp bez prítomnosti AI a plniť rôzne výzvy. Posledným režimom je Training, ktorý sa čisto venuje PvE a slúži hlavne na osvojenie si herných mechaník a zbraní.

Bosovia a iné monštrá

Hra v tejto chvíli obsahuje štyroch hlavných bosov. Okrem nich, nedávno pridali aj bosa Rotjaw, čo je obrovský aligátor, spawnujúci sa za určitých podmienok na mape. Hlavní bosovia sa na mape nachádzajú v náhodne rozmiestnených hniezdach. Tieto hniezda sú pre každého z nich špecifické štylizáciou a atmosféra tu funguje na sto percent. Všade povaľujú kusy tiel zvierat a ľudí v pokročilom štádiu rozkladu a iné nechutnosti. Spočiatku súboj s bosom môže byť naozaj napínavý a miestami aj desivý, avšak toto sa časom vytráca, čo je trochu škoda.


Zaujímavé: Nový extrémně odolný tablet Dell Latitude 7030 Rugged Extreme


To spôsobuje hlavne slabšia umelá inteligencia bosov. Keď si osvojíte ich správanie a taktiku ako ich čo najrýchlejšie zabiť, napätie z boja sa stratí. Na inak výbornej atmosfére uberá aj to, že z jeho hniezda môžete kedykoľvek utiecť, ak sa veci nevyvíjajú podľa plánu.

Každý z bosov má jedinečné schopnosti útoku, odlišné slabiny a vyžaduje inú taktiku boja. Najčastejším bosom je Spider, čo je vlastne obrí zmutovaný pavúk s ľudskou hlavou a končatinami. Asi najlepšie spracovaný je Scrapbeak, ktorého vizuál a zvukové prejavy sa autorom naozaj podarili. Asi jediný bos, s ktorým boj neomrzí ani po desiatkach odohraných hodín.

Putovaním po mape natrafíte na pomerne širokú škálu nepriateľov v podobe rôznych zombie, zombie psov a humanoidné monštrá. Pri troche neopatrnosti aj ten najslabší nepriateľ môže znamenať istú smrť, hlavne pre neskúsených hráčov.

Lovecký arzenál

Zbrane sú založené na reálnych historických základoch. Avšak ich varianty s rôznymi doplnkami, ako napríklad improvizované tlmiče, majú od reality naozaj ďaleko. Nájdu sa aj exotické kúsky ako Mosin Nagat upravený do podoby automatickej pušky, alebo tzv. Bomb Lance, čo je vlastne výbušný oštep. Zbrane bez ohľadu na ich realistickosť sú do detailu vymodelované. Animácie prebíjania sú spracované prekvapivo kvalitne až tak, že to pôsobí realisticky. Čo zamrzí, je absencia akejkoľvek balistiky a strely letia po priamke, výnimkou sú jedine kuše, kde odhadnúť správny námer vyžaduje naozaj cvik.


Bude ťa zaujímať: Motorola na výstave Lenovo Tech World ‘23 redefinuje, čo je možné pomocou AI a adaptívnych zobrazovacích zariadení


Okrem strelných zbraní môžete lovca vybaviť klasickým dynamitom, rôznymi variantmi granátov, pascí a podobne. Aj pri tomto aspekte ide o kombináciu reálnych základov s fantáziou autorov, kde miestami fakt povolili uzdu fantázii v dobrom zmysle slova. Prakticky všetky tieto takzvané taktické pomôcky sú čisto fiktívne a pôsobia, akoby boli dielom nejakého vedca alebo vynálezcu tej doby. Správna voľba zbraní a taktických pomôcok je klúčom k úspechu v hre.

Audiovizuálna stránka hry

Hru poháňa piata generácia CryEnginu, ktorý vyniká svojim realistickým a detailným vizuálom. Svet je plný detailov, ošarpaných a polorozpadnutých budov, temných lesov a bažín s hustou vegetáciou. Svetlá, svetelné efekty a tiene perfetkne dotvárajú atmosféru. Hlavne v tmavých priestoroch alebo v noci je hra svetiel a tieňov naozaj impozantná. Monštrá sú spracované do najmenšieho detailu, zombíkom lezú kosti a vnútornosti z tela a ich pohyby pôsobia prirodzene a uveriteľne.

Zvuková stránka hry je na vysokej úrovni a zvuky tvoria jeden z hlavných herných prvkov, s ktorým treba vedieť pracovať. Hra vďaka okolitým zvukom vie perfektne navodiť neustály pocit, že nie ste sami. Na mapách sa nachádzajú rôzne „zvukové pasce“, napríklad v podobe konárov ktoré prasknú, keď cez ne prejdete, alebo kŕdeľ vrán, ktorý krákajúc uletí, keď sa k nemu priblížite. Tieto aj ostatné zvuky sa nesú do diaľky a hráči vedia na základe toho odhaliť vašu približnú pozíciu. Celkovo je zvuková stránka na veľmi dobrej úrovni a hru si naplno vychutnáte jedine so slúchadlami.

Hunt: Showdown - herná recenzia

Chybičky krásy

V Hunt: Showdown inak skvelý zážitok z hry vedia pokaziť občasné bugy a chyby v hre. Na každej mape sa možno stretnúť so zasekávaním vašej postavy o textúry. Najhoršie je to v miestach s hustou vegetáciou, kde sa niekedy nedá preskočiť ani zdanlivo malý koreň trčiaci zo zeme. Ďalším, pomerne častým bugom, sú rôzne monštrá buď stojace na mieste alebo krútiace sa dokola. Taktiež súboj s bosom vie skomplikovať to, že sa niekde zasekne, alebo potom, ako ho konečne porazíte, trofej z neho prepadne cez textúru a môže byť problém sa k nej dostať. Taktiež sa tu vyskytujú klasické pády hry alebo straty spojenia so serverom, no to je naozaj vzácnosť.


Prečítaj si tiež: TEST Lenovo Smart Paper: Je ten papier skutočne taký múdry?


Ďalšou skôr chybičkou krásy než bugom je menu hry. Hlavne pre nových hráčov je menu dosť neprehľadné a zbytočne komplikované. Taktiež pri spustení hry na vás vyskočí okno s reklamou na platený obsah, čo dokáže byť dosť otravné a do plateného titulu takáto nútená reklama nepatrí.

Verdikt

Hunt: Showdown je originálna hororová akcia, ktorá určite nie je pre každého. Hra je náročná a frustrujúca, ale zároveň vie odmeniť skvelým pocitom z úspechu. Ak hľadáte jedinečnú a náročnú strieľačku z pohľadu prvej osoby a radi sa bojíte, Hunt: Showdown je určite hrou, ktorú by ste mali vyskúšať. Vtiahne vás svojou jedinečnou atmosférou, napínavými stretmi s desivými nepriateľmi, ako aj ostatnými hráčmi. Hru si najlepšie užiteje s kamarátmi vo dvojici alebo trojici. Škoda len občasných bugov, avšak nie je to nič, čo by zásadne znižovalo celkový zážitok z hry.

Hodnotenie: 80%

Klady:

  • Jedinečná kombinácia PVP a PVE
  • Výborný zvukový dizajn
  • Hutná atmosféra
  • Dizajn máp
  • Vie vystrašiť

Zápory:

  • Občasné bugy
  • Chcelo by to viac bosov
  • (Ne)prehľadnosť menu

 

Ak ťa bavíme, klikni na tlačidlo a kúp nám pivo za 2€:

Staň sa súčasťou aktívnej komunity TechGuru SK/CZ na Facebooku a na Instagrame.

Nájdeš nás aj na YouTube


Pridaj komentár